Hej
Vi har besluttet os for at plante en lav buksbom hæk langs vores indkørsel. Planterne vi vil købe er ca. 10 cm høje og vi er begyndt at grave en rende hvor de skal plantes.
Jorden de skal stå i består flere steder at ren stabilgrus, men der havde vi blot tænkt at os grave en rende på ca. 20x20 cm. og fylde godt op med jord. Det burde vel ikke give problemer!?
Vi er dog støt på et større problem. Ca. 3 meter af renden ligger der nogle kæmpe betonelementer ca. 10-15 cm under jorden. Vi har gravet meget ud til siderne, men det er vist et gammel fundament eller lignende som ikke er lige til at fjerne.
Er det et problem for buksbommen? Den skal aldrig blive højere end 30-40 cm. og den kan jo fint overleve i fx. en potte?
Kan den plantes i jord direkte ovenpå "betondækket" ?