Maling på kalket underlag ???

Hejsa

Hjælp en gæv "lav det selvér".

I min murede garage fra 1955 er der indvendigt pudsede vægge, men de er kalket hvide.
Hvad skal man behandle det med inden evt. maling ? Kan man bare Behandle det med grunder eller skal pudsen bankes af og så vandskures igen ???

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kewin.
Du skal bare vaske vægen med en gang grundrens, derefter skal der en binder på af en art, eks. hæftegrunder og så kan du male den med eks. cempexo !

Jeg kom umiddelbart til at tænke på, om du var blevet træt at at blive hvid på tøjet hver gang du strejfer væggen ??

V.h. Håndværkeren
hej

Vask væggene ned til til de ikke smitter af mere, med grundrengøringsmiddel/malerens.
Grund med mikrodispers/forankringsgrunder/blåvand.
Som den eneste maling, der kan hæfte oven på tidligere kalkede overflader, bruger du så en murmaling (olieemulssion).
Så får du en overflade som ser kalket ud, men smitter ikke af mere.

Glem alle andre råd

Colormann
Ham der Colormann kan man slet ikke regne med, det er lort han lukker ud.
Bare læs hans næstsidste linie så vil du forstå hvad jeg mener !
Hvad F... er det for en opførsel, tror du at du bare er den bedste i verden.

Håndværkeren
Hej
Ja en vandskuring ser da altid godt ud, hvis man er til det, det kræver så lidt mere tid , og at muren jo også er til det.
MVH

Med venlig hilsen

Søren
Hej

Det kan godt være at det er noget lort, der bliver lukket ud,
men det er malerteknisk rigtigt, det der bliver skrevet.

Hvorfor ikke rådgive rigtigt, første gang, i stedet for at rådgive forkert hvergang.

Jeg tror ikke, jeg ved...

Colormann
Annonce
Hej Håndværkeren

Hids dig nu lidt ned, da det jo er dig der bliver fanget på det forkerte ben den ene gang efter den anden, ved at foregive at du har en fornuftig baggrund for de råd du øser ud af til højre og venstre.

Vi andre rådgiver kun om de ting vi ved noget om wink
De ting som jeg rådgiver om er ting jeg for det meste selv har prøvet !
Men jeg blev bare så sur over Colormann´ udmelding om at alle andre råd ikke var noget værd. Vi har vel alle hver sin måde at gøre tingene på, og ingen af os kan komme og sige at "vores" metode er den helt rigtige.

Håndværkeren
@ håndværker...

Hvad f.... går der af dig? Må alle andre ikke have en holdning/tage et standpunkt? Jeg fatter ikke, du gider skabe så meget splid i det her forum, hvor vi normalvis har en god og sober meningsudveksling - som gør, at vi alle lærer noget.

Jeg ser intet i Colormanns indlæg, der sviner dig til - tværtimod er I jo næsten enige.

Såeh - kom ud af busken og placér en undskyldning, hvor den hører hjemme.

Mvh.

Jan R.
Til Jan R.
Det jeg blev stiktosset over var Colormann´udmelding !
Citat: { Glem alle andre råd } Citat slut.
Da jeg var den eneste der havde besvaret Kewin Lund´´ Spørgsmål, kunne jeg kun tolke det som Glem ham håndværkerens råd,
Og så er vi fremme ved dit spørgsmål Jan R jo alle må have en mening for min skyld, men når håndværkeren kommer med sine udgydelser skal han bare jordes.

Men der er forsåvidt ikke noget nyt i at i to skal jorde mig (Orla og Jan) hvorfor blander i jer egentlig, når i ikke har noget konstruktivt at fortælle spørgeren. Så kunne i lade Colormann og jeg tage den diskution uden jeres indblandning i sagerne.
Fordi, kære håndværker, dine udbrud ikke medvirker til den gode stemning herinde - hvor er det konstruktive i dit svar til colormann?

Tag disse diskussioner via PB eller hvor du har lyst - bare ikke herinde!

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også