Spabad

Så er det snart badetid og jeg skal ud og købe et spabad til vores nye badeværelser.
Jeg vi hører om der nogle gode GDS folk, der har erfaring med sådanne ting. Hvad skal man sikker sig at der er i badet, hvad må et sådanne et koste, hvad skal man undgå, hvad med rensning....alle gode input er velkommen.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Prøv under søg her i forum at skrive spabad.
En han skrive f.eks at han bruger mere tid på rensning end på at bruge spabadet......hvor interesant.
1. De små huller i bunden skulle være nogle rigtig gode skidt samler.
2. Husk på om du har en varmtvandsbeholder der kan klare at fylde dit kar op.
3. Hvis du køber kar med varmelegeme, skal dit ledningsnet jo også kunne klare strømforbruget.
4. Mange kar beholder ikke farven og bliver gule i løbet af årene.
5. Prøv at kikke ind på jacuzzi.dk hjemmeside.
6. De er slet ikke så dyre hvis de nu holder og du sparer rengøring.
7. Jacuzzi er meget billigere i Tyskland Firma Beckmann i Flensburgcirka 30-40 % men også et dansk
firma sælger Jacuzzi....aquadan.dk. i nogenlunde den prisleje.
8. Her behøver du ingen varmelegeme, men din varmtvandsbeholder skal stadig kunne fylde dit kar. Bemærk de dobbelte kar sluger rigtig meget vand.
9. Mit valgt bliver en Jacuzzi om et par mdr., men er ikke lige nu færdig med
hvor det prismæssig skal købes. Det bliver hos os en Jacuzzi-Aulica, da
den er lidt skrå i det og give 10 cm ekstra i længden.Pris et sted for denne
alt efter udstyr ca. 30.ooo - 38.000. ( Husk det er jo et inventar i din bolig
som er med til at give huset en merværdi, hvis det er ordentlig lavet.)
Jeg har undersøg markedet rimeligt godt, så jeg kan evt. besvare nogle spørgsmål.
Men det er selvfølgelig et spørgsmål hvor den prismæssig må ligge.

Med venlig hilsen

Søren
Hej igen

Det var PAWHA der skrev denne
tekst sidste år.

Jeg har dog stadig det spørgsmål åben om det er nødvendig at fuge karret
mod fliserne...for det lykkedes jo ikke for PAWHA

Med venlig hilsen
Søren





Pawha user_offline.gif vbmenu_register("postmenu_226644", true);
Registreret bruger
Registreringsdato: Feb 2006
Indlæg: 33

Hej Søren

Jeg har et spa-bad, installeret for 3 år siden.

Et ganske alm. spabad, med alm afløb, dog stort nok til at komme hurtigt af med al vandet.

Der SKAL være nok udluftning til motoren og i mit tilfælde er den ikke muret op, men står bare på nogle ben.
Til gengæld har jeg så store problemer med den fuge der er lagt op ad fliserne, da det giver sig. Har forsøgt at lave fugen med masser af vægt i karret, da man "gør" sådan, dog uden held.

Iøvrigt bruger jeg stort set kun tiden i karret, når det skal gøres rent - afkalkes - slangerne renses igennem - - - :evil: .

Vil bare ønske dig rigtig god fornøjelse. Det er pænt så snart det er gjort rent.....så det forbliver (næsten) ubrugt. :roll:

Med venlig hilsen

Søren
Det er den dummeste investering, jeg har gjort i hele mit hus!
Skal man følge regulativerne, bruger man dobbelt så meget tid på at gøre lortet rent!!!
Det larmer og man kan ikke ligge i det og læse, uden at bogen bliver pissevåd, hvis man bruger bobleværket og dyserne. Så kan man slukke for det, men så kunne man lige så godt bare have et alm badekar. Nu er varmelegemet på 6 Kw gået i udu!! :-(
Jeg bruger det aldrig, og advarer alle om at det er noget opreklameret fis!
Moeren bruger det til at bade barnebarnet i en sjælden gang, men det kunne et alm. kar jo også have klaret, og hvad sker der ved at ungen letter blærens indhold osv osv. For at skylle karret med klortabletter skal det fyldes næsten helt op, for at pumpen kan arbejde.
Helt igennem en misforstået og vanvittig investering for mit vedkommende :-(
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Jo men det er jo heller ikke en jacuzzi.

Har set en sådan køre.
Den har special -Patent dyser, og disse kan justeres på håndtag eller ved selve dysen individuelt, både i retning og i styrke. Jacuzzien bruger væsentlig mindre luft i boblerne, kun cirka 20-25% af andre. Dermed kan man tage spabad næsten uden det sprøjter med vand.
Da den bruger væsentlig mindre luft, bliver vandet ikke kølet af og man behøver ikke et varmelegeme i karret. Jacuzzi fås hvis ikke engang med varmelegeme.
Jacuzzien er selvtømmen i slangesystemet, og man behøver kun at køre renseprogrammet 1-2 gange om måneden.
Bemærk man kan også tage et normal bad i den. Det kan man ikke i de andre.
Ja også olie eller mudderbad om man vil. Det kræver selvfølgelig en rensning, som jacuzzien selv sørger for, du skal blot trykke på en knap i 9 sek.
Og så larmer den næsten ikke.

Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis