lægning af ny terrasse?

Hej

Jeg står overfor at skulle lægge en terrasse på ca 40 kvm med herregårdssten. Terrassen skal gå fra hus ud til vores græsplæne. Mit spørgsmål går på i hvilken rækkefølge man lægger sten og kanter. Skal jeg starte med at lægge kanter med kantblokke hele vejen rundt og derefter lægge sten. Eller er det smartere at lave kanterne efter at man har lagt de fleste terrassesten.

Mht til kanter er det så nødvendigt at lægge kantblokkene i jordfugtigt beton eller er det nok at kantblokkene står i grusset lidt dybere end de resterende terrassesten.

Jeg tænker, at hvis man lægger kanter først så vil sidste række terrassesten måske ikke passe helt til kantforløbet og så skal man til at tilpasse den sidste række sten? Det ville jo ikke være så kønt. Det ville man vel kunne undgå hvis man først lægger kanterne til sidst hvor kanten kan tilpasses de lagte terrassesten?

På forhånd tak
Hej Jeg står overfor at skulle lægge en terrasse... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
der er ingen forskel på de 2 navne.... herregårdssten med skarp kant hedder herregård SKARP.smile


jeg vil nok lægge din kant i niveau med resten af terrassen (punkt 1. så er det meget nemmere at feje osv) og så vil jeg sætte kanten i jordfugtig beton... eller bagstøbe eller begge dele...

det med priser på sten så vil jeg mene det er billigst at købe dem direkte fra fabrikken... som fx... grindsted beton, spedalsø osv osv.

det er kun nogen gange man kan finde dem til lave priser i byggemarkederwink
jeg vil nok lægge din kant i niveau med resten af terrassen (punkt 1. så er det meget nemmere at feje osv) og så vil jeg sætte kanten i jordfugtig beton... eller bagstøbe eller begge dele...


Ok, så lægge næsten alle sten først, undtagen de aller yderste - derefter grave noget grus af ved kanterne og sætte kantblokkene i jordfugtig beton efter rettesnor i niveau med de lagte terrassesten - lade kanterne tørre i nogle dage - grus på ud til kanterne og lægge de sidste sten op til kantblokkene? lyder godt nok lidt omfattende....

Hmm, måske ville det alligevel være nemmere at lave kanterne i første omgang i jordfugtigt beton for så kan man bagefter få afrettet alt grus i en omgang og lagt sten? Hvor tykt et lag jordfugtig beton skal stenene sættes i?
jeg tror ikke du behøves at vente... jeg ved det ikke 100%...confused

du burde kunne gøre det i et huksmile cool
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis