Skibsgulv i badeværelse

Er der nogen som har erfaring med at lægge et skibsgulv i badeværelset.

Kan det holde?
Hvilken træsort kan evt. anvendes ?

hilsen
Karsten Skov

Er der nogen som har erfaring med at lægge et... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, efter lidt yderligere research har du muligvis ret JanF. Jeg må ud og have fat i min entreprenør og have ham i ørerne. Her findes yderligere dokumentation fra TripTrap, som dog tyder på at såfremt man får det godkendt hos forsikringen så er det faktisk OK, men det er jo op til en selv at vurdere.
http://triptrap.light.dir.dk/tekinfo/pdf/450%20.pdf

-Henning

PS: Jørgen: Jeg er ikke registreret fordi mange gange oplever man at ens email bliver opsamlet af 'virksomheder' som lever af at sælge emailaddresser til spam-mailere. Det kan I naturligvis ikke gøre for, men det er nu engang virkeligheden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu er det ikke for at koge suppe på dette spørgsmål i en uendelighed, men det er altså ikke forsikringsselskaberne der afgør om en bygningskonstruktion er lovlig eller ulovlig. I sidste ende er det kommunens tekniske forvaltning, som kan give tilladelse eller det modsatte - Trip Trap skriver da også at deres trægulv IKKE opfylder lovkravene (SBI 169), så man skal i hvert enkelt tilfælde kontakte teknisk forvaltning.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tja, ikke for at være pedantisk men en SBI 189 (er det 169 eller 189???) er altså ikke nogen lov. Som det står i BR89S (loven):

'I SBI-anvisning 189 beskrives, hvorledes gulve og vægge i vådrum kan udføres'

Bemærk 'kan'. Det er altså ikke loven der siger sådan men alene byggeanvisninger. Det gør dem selvfølgelig ikke mindre vigtige, men det er netop derfor at et forsikringsselskab godt kan godkende en installation såfremt de mener den er forsvarlig selvom den ikke måtte opfylde SBI189.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Okey, hvis vi skal skære helt ind til benet, så er Bygningsreglementet heller ikke nogen lov i ordets egentlige betydning. Bygningsreglementet er netop et reglement som er udfærdiget i forlængelse af Byggeloven, for at udfylde og præcisere bestemmelserne i Byggeloven. Men idet bygningsreglementer er udfærdiget i forlængelse af Byggeloven, har det samme retsvirkning som en lov (og skal dermed overholdes på samme måde som var det en lov), og lige så vigtigt: alle dokumenter el. lign. som der henvises til fra bygningsreglementet "ophøjes" på samme måde til "lov", på grund af henvisningen fra bygningsreglementet. Det er sådan systemet i byggelovgivningen fungerer. M.h.t. SBI-anvisningerne, så findes (og gælder) BÅDE SBI-anvisning 169 OG 189.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En ting skal I vide - at diskutere kan være meget, men når det foregår på et så højt niveu som jeres, så giver det ekstra facetter til os andre, og vi bruger det vi synes lyder rigtigt, og lader det andet stå.

Tak for en god debat.

Og så tror jeg, vi skal videre, med mange andres spørgsmål, selvom det er sommerferie.

Tak for en god en debat.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Annonce
Lige for at kaste lidt benzin på bålet.

Hvis du renoverer et badeværelse, så skal du ikke indhente nogen som helt tilladelse fra nogen som helst instans.

Du kan lægge alle de trægulve som du vil i dit badeværelse - hvem i al verden kan dog nogensinde opdage dette?

Måske kan forsikringsselskabet hvis det går galt, og så skal du bare være parat til selv at dække de omkostninger der måtte komme.

Hvis man lægger trægulv ovenpå eksisterende flisegulv, kan der så overhovedet ske nogen skade?

Et trægulv på et badeværelse kan jo laves på samme måde som man laver et dæk på en båd...og det ER tæt!

Med venlig hilsen
ThomasB
Thomas!

Jeg troede du var på ferie -

Og nu prøvede jeg at lukke en debat, der har kørt længe, og så kommer du med en masse muligheder for ulovligheder.

I må gerne fortsætte - det tilkommer ikke mig at lukke debatten - men jeg synes den var blevet lidt for "velpolstret".

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Jeg ER på ferie..jeg kan bare ikke holde mig fra lav-det-selv.dk. (meget god reklame ik'?, lige til en annonce eller reklamefilm)

Jeg ville heller ikke opfordre til ulovligheder, men oplyse om muligheder..

Jørgen, som administrator kan du vist låse et emne...måske var det et meget godt tidspunkt nu hva'?

Mvh
ThomasB
Jeg hader diktatur, så vi lukker ikke debatter, kun hvis et indlæg groft går i mod vores regler, vil vi kunne finde på at slette indlægget, og det har heldigvis ikke været nødvendigt endnu.

Fortsat god ferie - og ja, jeg sad næsten med tårer i øjnene. Jeg troede kun det var mig, der selv i Hong Kong lige måtte på internet-café for at se hvordan siden havde det, men det er dejligt at høre, at du også nyder at læse/svare alle indlæggene.

Mvh. Jørgen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 04-07-2001).]

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis