Varmeanlæg taber trykket

Hej
Jeg har et Redan varmeanlæg fra 1991 med indirekte fjernvarme.
Det er begyndt at tabe trykket. Jeg har forsøgt at lukke for cirkulationen ud til huset, men trykket falder stadig - heldigvis, for ellers var der vel hul i rørerne.
Kan det være trykregulatoren, der er gået eller har andre en teori om hvad der er galt
Mvh
Søren

Søren
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ssk

Hej
Jeg har et Redan varmeanlæg fra 1991 med indirekte fjernvarme.
Det er begyndt at tabe trykket. Jeg har forsøgt at lukke for cirkulationen ud til huset, men trykket falder stadig - heldigvis, for ellers var der vel hul i rørerne.
Kan det være trykregulatoren, der er gået eller har andre en teori om hvad der er galt
Mvh
Søren




For mig at se ! Roder du vist lidt rundt i det, det er da ikke et held at det stadig taber trykket når du lukker for tilgangen udefra, de to har ikke ret meget med hindanden at gører.
Det varme vand fra varmeværket køre i en selvstændig kreds i en varmevekslet af en art, det er jo ikke det vand der render rundt i dine radiatorer eller dit brugsvand.
SÅ ja der må være en læk på dit anlæg et sted !

V.h. Håndværkeren
Det kan godt være, at det ikke er formuleret så klart, men det er cirkulationen i varmerørerne inde i huset jeg har lukket for, ikke tilførslen fra fjernvarmeværket.
Så, det det drejer sig om er, at selvom der er lukket for mit eget kredsløb i huset, så taber anlægget trykket - Så nej, det er ikke en læk inde i huset...

Mvh
Søren

Søren
Ekspansionsbeholderen kan være punkteret.
Det kunne jo godt tænkes, at beholderen er utæt. Er der nogen som ved hvordan man chekker det?

Søren
Hej
normalt vil man kunne høre det ved at banke lidt på begge sider af beholderen, lyder disse ens er den højst sandsynligt punkteret.
man kan også prøve at aktivere ventilen der sidder på beholderen (det ligner en ventil på en cykelslange) kommer der vand ud er den punkteret.
en tredje mulighed er at afmontere beholderen, og mærke vægten af denne, hvis den føles fyldt med vand er den højest sandsynligt punkteret.

Har du kontrolleret din sikkerhedsventil på dit varmeanlæg? hvis den er ført til afløb, lægger man ikke mærke til om den løber!!

Hilsen damien
@Damian

Tak for godt svar
Jeg har prøvet ventilen, og det væltede ud med vand...Så jeg må jo nok ud og investere i en ny beholder.

Tak for hjælpen

Mvh
Søren

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis