Bund og sider i trailer

Hejsa LDS'er

Jeg har lige haft fornøjelsen af at gøre en god handel wink(hvilket en god Jyde ikke misser). Jeg har købt en 14 år gammel 500 kg Dantrailer for en kasse øl.
Det ville jo så være synd at sige at den er i perfekt stand, men faktisk aligevel udemærket. Jeg skiftede det ene dæk og så var jeg ellers i stand til at køre dette vidunder hjem.
Nu kommer det værste så, den er pilrådden i træværket og den ene side samt bunden trænger frygteligt til en udskiftning eller i hvert fald nogen reparations stykker...
Hvad skal jeg bruge, og hvad må jeg gøre (Jeg skal trods alt have den til syn)

Mvh John
smile
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I tømmerhandlen har man ligefrem plader beregnet til netop dit formål.
Det er nogle mørkebrune, meget hårde og dyre plader til at lave vognbund og støbeforskalling af.
Glem alt om at bruge billigere krydsfiner. De vil blive ødelagt på ingen tid, isæt hvis din trailer skal stå ude.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Mener at disse plader bliver kaldt østen finer film/film

pisse tung og dyre, men virker bare.


du skal så være heldig med det ikke er en stor buggie trailer hvor det skal være en større plade end standard mål, for hold da op den bliver dyr så.
Østen finer har jeg kun oplevet som ubehandlede krydsfiner og ikke nær så tunge og massive som de brune jeg kalder for "vognbundsplader", men det kan være din tilføjelse film/film dækker forskellen?
en 20-22 mm 1500 x 3000 er voldsom tung, men også meget delikat! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hejsa.

Jeg har købt plader nu. Støbefiner hedder det. koster en bondegård men fåes normalt 125x250 men kan bestilles i op til 150x300 og vil i så fald koste en herregård... min trailer er "desværre" 130 x 205, har derfor valgt at lægge en tynd stribe i hver side på 2,5 cm og har dermed løst mit problem...
Mht om det så holder, Jeg har lige kørt 5 læs gamle fliser og andet skrammel på lossepladsen - uden problemer så jeg tror den er i vinkel!

John
Lige en pris...

Jeg har købt 2 12mm plader af 400 kr ~ 800 kr total. Jeg har næsten en halv plade til overs, så nu må jeg finde et formål med denne. Evt en udendørs arbejdsplads...

John
En sådan plade har jeg under min skrivebordsstol!
Det holder. :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Halløj.

Selv en gammel tråd kan trænge til at blive pudset af:-)

Min egen trailer står for tur. Og i den forbindelse har jeg fået en alu dørkplade til bunden.
Siderne skal være af støbekrydsfiner (Som jeg nu har lært at det hedder)

Jeg så renoveringplader på tilbud i jem og fix til 400,-
Men de er kun 12 mm. Og min trailer er 15 mm.

Så jeg gik igang med at surfe nettet tyndt for plader, i diverse netbutikker og lavpristømmerhandler.
Til sidst gav jeg op.
Jeg havde fundet nogle på 15 mm i Esbjerg til 400,- Men så skulle jeg køre 100 km. for at hente dem. :-(
Så jeg ringede til XL-byg som ligger 10 km væk. De ville have 660,- selvom jeg spurgte efter rabat og de godt kender mig i forvejen...
Derefter ringede jeg til Stark, som ligger 17 km. væk. De vil have 88 kr pr. m2= 275 pr plade.

Hvordan kan det så lade sig gøre?
- Jeg ved det ikke. Men jeg skal en tur til Brande... :-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hooost det støver
Kvaliteten er ikke ens, på vores firmabil er lader og værktøjskassen, lavet af de brune plader.
Vi hare så selv udbygget lidt (da den var ny, så pladerne har samme alder), dem vi selv købte i XL kaldte de for støbeplader, de er en del medtaget i forhold til dem ladet var "født" med.

Om der er forskel på vognplader, og støbeplader, ved jeg ikke. (jeg regner med er de samme, udover at vognplader også findes i en ru udgave)

Men generelt er der vel kvalitetsforskelle, nogle støbeplader er af Finsk vandfast birkefiner, de skulle være noget pebrede i prisen.

mvh jens
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis