Kære alle
Et af forårets projekter er et hævet krydderurtebed til terassen. Jeg regner med, at det skal være omkring 60 cm bredt og 2 meter langt.
Er der nogle der har gode forslag til opbygningen af et sådant bed. Det skal stå på en stenterasse. Selve beklædningen bliver formentlig lærketræ og det skal jeg nok få styr på - det er mere den indvendige opbygning jeg er i tvivl om. Det skal stå ude, så der skal vel være en eller anden form for dræn (hul i bunden) - jeg vil selvfølgelig helst undgå, at der løber (for meget?) snavset vand ud på terassen (jord skyllet ud af hullerne i bunden). Ville det være en fordel at lade kassen gå helt ned til terassen, så evt. udskyllet jord blot bliver under kassen (i forhold til, at hæve beddet op på ben). Er det lettest at bruge nogle flamingokasser til at holde på jord og planter?
Som sagt skal jeg nok selv få lavet kassen, så det er ikke egentlige tegninger jeg efterlyser, men hvis der er nogen der har et godt billede ville det selvfølgelig være super.
Herudover efterlyses gode forslag til planteindhold (meget gerne planter der kommer igen år efter år), fx løvstikke, persille, purløg osv.
Jeg ser frem til jeres mange gode indlæg.