Fjernelse af radiator

Jeg har for nylig købt en andelslejlighed øverst oppe en etageejendom (på 5. sal). Jeg er i gang med, at sætte badeværelset i stand og har i den forbindelse haft en VVS mand på besøg. Han har sagt, at radiatoren synger på aller sidste vers og jeg vil egentlig også gerne have den fjernet og lægge gulvvarme i stedet for. Nu siger ejendomsforeningen, at jeg ikke må fjerne den fordi det vil påvirke trykket i hele ejendommen. VVS'eren siger det ikke har nogen betydning. Jeg har også hørt, at man evt. bare kan indstille måleren, så den bliver tilpasset til, at der er en radiator mindre. Hvem har ret? Er der noget jeg kan gøre, så jeg ikke behøver, at bøje mig for andelsboligforeningen?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sys det lyder underligt at du ikk sku måtte fjerne den...mon det ka ha noget at gøre med at ejendomsforeningen forudser noget arbejde på deres regning i forbindelse med evt frakobling eller udluftning af anlæget i hele ejendommen?
hvor vidt det påvirker trykket på anlæget, ja det kan man vel godt sige, men 1 radiator har intet at side. så fjern den.
med hensyn til gulvvarme, så har jeg ikke de store bekømringer om det. hvis jeg var dig ville jeg nok lytte til din vvs mand, og eventuelt få noget på skrift som du kan fremlægge for din forening, det de nok mest har tænkt på når de siger nej, det er at gulvvarme skal køre med en langt mindre fremløbs tempratur og derfor kan der forkomme problemer med det. Hvis det er så kan man altid bruge en shunt, det hedder pumpeshunt, hvis du vil søge om det på nettet.

så kort mit råd.
få noget på skrift fra vvs manden, og forlægge det for bestyrelsen, andelsforeninger kan være besværlige.

Held og lykke med det.

Hilsen Martin

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis