gamle og nye fliser

Jeg reparerer gulvet i mit badeværelse og har derfor fjernet de gamle fliser og vil selvfølgelig påføre den lovpligtige vådrumsmembran på gulvet. Men - jeg påtænker at lade de gamle fliser på væggen blive som de er(de nye fliser går dog ca 10 cm op af væggen). Mit spørgsmål er så, er det loveligt at lave denne ændring? og hvorledes sikrer jeg mig at overgangen mellem gamle og nye fliser bliver tæt?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man laver en reparation på noget eksisterende er man ikke nødvendigvis forpligtet på at påfylde de krav som findes idag og som ikke fandtes på påførelsestidspunktet. Hvornår man går fra en reparation til en egentlig renovering/nyopførelse med krav om at leve op til dagens standard, er ikke altid helt let at svare på; heller ikke i dit tilfælde. Som ikkefagperson mener jeg ikke at det du skitserer skulle være ulovligt.
Det er til gengæld klart, at du selvfølgelig skal bruge en godkendt vådrumsmembran under det nye gulv.
Hvis gamle og nye fliser ender sidder i samme niveau på væggen ville jeg bare bruge en alm fuge, hvis de nye fliser sidder udenpå de gamle ville jeg overveje at bruge en siliconefuge. Overgangen mellem væg og gulv mener jeg skal være silicone.
Har du overvejet om det måske var umagen værd at tage væggene med nu du er igang?
God arbejdslyst

mvh Anders Kruse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis