Godt tip til montering af loftslampe i kip?

Jeg skal montere en loftslampe i et rum der har loft til kip.

Jeg vil naturligvis gerne have monteret lampen midt i rummet, altså lige i midten af kip. Kippen er ret 'spids' og skråvæggene er gipsplader.

Lampen er lidt tung og hænger i en kæde. Normalt ville jeg blot sætte en krog op, men da krogen så skulle skrues op i spidsen, hvor gipspladerne fra de to vægge i rummet mødes i kippen, bliver det jo ikke særligt holdbart.

En løsningsmodel kunne være at sætte to kroge op i samme højde, på hver sin skråvæg, og så montere lampen i kæden som var den et 'Y' hvor lampen hænger i den nederste del af Y'et og de to øverste dele af Y'et hænger i hver sin krog.

En anden løsningsmodel kunne være at sætte én stor/lang krog i den øverste del af den ene skråvæg, og så skrue den ind, så det nedeste del af krogen er midt i rummet. Således:

http://www.lav-det-selv.dk/forum/attachment.php?attachmentid=5642&stc=1&d=1175170872
(håber tegningen er forståelig rolleyes )

Eller er der en bedre metode?

/Rob

[IMAGE:1653]

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart var dit forslag det som jeg ville give. Det er meget brugt ved lampeopsætning i kip. Ellers kunne du måske lave en træklods som du kunne gøre rigtig godt fast i kippet. deri kunne du så sætte en krog. Klodsen skal have samme vinkel som kip og være vandret nederst. Den skal også males i samme farve som loftet. Da vi lavede det, var det godtnok ikke en kæde, men en ledning lampen hang i. Vi lod ledningen køre ind i siden på klodsen, og direkte ud af bunden. Det endte med at se ret godt ud...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
- og du har adgang til en vinkelboremaskine - så kan du overveje at bore et hul på hver side af kip, så højt oppe som muligt, og så lave en tværstang der stikkes igennem ophængsøjet til lampen.

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Er dette led spots?
    Belysning (læst 651 gange)
  2. Isolering af vinduesramme/karm
    Lav-Hus (læst 221 gange)
  3. Gasbrænder?
    Værktøj og maskiner (læst 313 gange)
  4. Hvor meget strøm kan jeg trække fra min forsyning?
    Lav-Hus (læst 41702 gange)
  5. Powermax Pro med GSM
    Lav-Hus (læst 214 gange)
  6. Hvad er denne betonbro under terrændæk?
    Lav-Hus (læst 257 gange)
  7. Lysstofrør længe om at tænde
    Belysning (læst 283 gange)
  8. Fugtige spær - hvor kritisk er det?
    Lav-Hus (læst 306 gange)
  9. Fræse gulvvarme i betongulv
    Lav-Hus (læst 52802 gange)
  10. Hvilken overfræser?
    Værktøj og maskiner (læst 226 gange)
Video

Artikler & guides

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Brugen af kalkmaling er utrolig trendy, da det giver et råt og naturligt resultat. Overvejer du...

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Er det på tide at give nyt liv til brædderne i hjemmet? Måske dine trægulve er blevet lidt for...

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Du bør læse med i denne guide til brugen af indfarvet spartel, hvis du er træt af at have et hjem...

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også