Godt tip til montering af loftslampe i kip?

Jeg skal montere en loftslampe i et rum der har loft til kip.

Jeg vil naturligvis gerne have monteret lampen midt i rummet, altså lige i midten af kip. Kippen er ret 'spids' og skråvæggene er gipsplader.

Lampen er lidt tung og hænger i en kæde. Normalt ville jeg blot sætte en krog op, men da krogen så skulle skrues op i spidsen, hvor gipspladerne fra de to vægge i rummet mødes i kippen, bliver det jo ikke særligt holdbart.

En løsningsmodel kunne være at sætte to kroge op i samme højde, på hver sin skråvæg, og så montere lampen i kæden som var den et 'Y' hvor lampen hænger i den nederste del af Y'et og de to øverste dele af Y'et hænger i hver sin krog.

En anden løsningsmodel kunne være at sætte én stor/lang krog i den øverste del af den ene skråvæg, og så skrue den ind, så det nedeste del af krogen er midt i rummet. Således:

http://www.lav-det-selv.dk/forum/attachment.php?attachmentid=5642&stc=1&d=1175170872
(håber tegningen er forståelig rolleyes )

Eller er der en bedre metode?

/Rob
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart var dit forslag det som jeg ville give. Det er meget brugt ved lampeopsætning i kip. Ellers kunne du måske lave en træklods som du kunne gøre rigtig godt fast i kippet. deri kunne du så sætte en krog. Klodsen skal have samme vinkel som kip og være vandret nederst. Den skal også males i samme farve som loftet. Da vi lavede det, var det godtnok ikke en kæde, men en ledning lampen hang i. Vi lod ledningen køre ind i siden på klodsen, og direkte ud af bunden. Det endte med at se ret godt ud...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
- og du har adgang til en vinkelboremaskine - så kan du overveje at bore et hul på hver side af kip, så højt oppe som muligt, og så lave en tværstang der stikkes igennem ophængsøjet til lampen.

imGray">eg, - en snert af kokos når en planke går gennem maskinen - spindelvævstynde kniplingespåner der krøller op gennem spunsen i min høvl - eg!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også