Understøtning af trappetrin

Vi har et ældre hus fra 1961 med trappe ned til kælderen. Denne er både slidt, gammel og meget stejl. Derforover vejer vi at skifte den.
Det drejer sig om en kvartsvingstrappe der drejer mod højre nedefra kælderen, som skal være opsadlet, så vi har væg-til-væg trin. Vi har fået priser fra diverse trappe firmaer på op til 50.000kr, som vi slet ikke vil betale for en ny trappe.
Så vi overvejer at købe trinnene bare hos et af firma'erne til 12.000kr (13 hvidolierede ege trin).
Men vores problem er jo så dernæst hvordan vi mest forsvarligt gør trinnene fast i væggen. Vi har ikke lige udstyr til at skære et par træ vanger...
Har hørt at vinkel beslag med tiden "gir" sig.
Så vi overvejer at mure en "trappe-væg" op i hver side under trinnene, af enten mursten eller gasbeton...???

En sidste mulighed var måske osse at svejse to vanger, hvis man lige kan finde en smed...

Er der nogen der har erfaringer med sådan et projekt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige fået et tilbud fra BV-trapper på en 15 trins kvartsvings trappe med egetrin og opsadlet optrin + 8m repose gelænder til ca. 32K.
Måske skulle i få en pris af dem også.
I vil nok være bedst tjent med en "færdig" trappe i sidste ende. Fremfor at eksperimenterer med at flikke noget sammen (som jeg tror i sidste ende bliver lige så dyrt).
Trapper er svære at lave hvis man ikke lige gør i det til dagligt (taler af erfaring, jeg har lavet min første og sidste trappe da jeg var i lære)
Hej

Jeg har fået en fin fin trappe fra OK trappen i Brande.
det er en kvartsvings trappe med ege trin malede vanger. En egetræs håndliste og med kugle. Gelænderet slutter for neden på en rund baluster med en "snegl" hvilket er ret elegant... de små balustre i gelænderet er ligeledes runde men med en tøndeform. Og et retur gelænder langs trappehullet.
Egetræet er hvid olieret.

Det var den trappe hvor jeg mente at få det bedste forhold mellem pris og kvalitet samt ikke mindst velvilligheden til at se på hvilke muligheder der var i rummet / huset og de ønsker jeg havde.

En kældertrappe kan nok være lidt enklere... men spør alligevel.

www.ok-trapper.dk

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kontakt teknisk skole, der skal du kun betale for materialerne... dog er det snedker lærlinge der fremstiller dem smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også