Ginge plæneklipper kører dårligt... :(

Skulle ahve slået græsset i dag men opgav, da den kører af helvede til, den 4 takter helt vild, og når jeg hiver tilabge i den, er det som om den drukner ller noget, den er ved at gå ud ihvertfald sad Og så ryger den hvid ud af udstødning....

Kan se at det der skal styre gassen er ødelagt... altså der er ingen wire på kaburatoren, kun den "styrestang" der kommer fra motoren af... vel noget automatisk styring halløj..

Har prøvet at skifte tændrør, uden held sad
Har prøvet at tage luftfilter af den, om det var beskidt... men kører ligeså dårligt uden filter monteret.

Motoren er den Briggs And Stratton Classic 35

Nogle der har et fif ?

En video af det.. ved ikke om i kan hører det...
Højreklik og "gem som"
http://upload.sky-high.dk/Diverse/Video/ginge.mp4
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm ! Den lyder da ganske normal, det er jo en firtakts motor.
Men har du prøvet at tjekke olie standen i motoren, og når du aligevel er igang så skift den, og husk så at der ikke skal en extra sjat på.
Tjek også at der ikke sidder noget fast på akselen under motoren der kan bremse omdrejningerne. Og Så har de B&S motorer altid en lidt underlig gang kultur.

V.h. Håndværkeren
Citat fra kmdthy

Skulle ahve slået græsset i dag men opgav, da den kører af helvede til, den 4 takter helt vild, og når jeg hiver tilabge i den, er det som om den drukner ller noget, den er ved at gå ud ihvertfald sad Og så ryger den hvid ud af udstødning....

Kan se at det der skal styre gassen er ødelagt... altså der er ingen wire på kaburatoren, kun den "styrestang" der kommer fra motoren af... vel noget automatisk styring halløj..

Har prøvet at skifte tændrør, uden held sad
Har prøvet at tage luftfilter af den, om det var beskidt... men kører ligeså dårligt uden filter monteret.

Motoren er den Briggs And Stratton Classic 35

Nogle der har et fif ?

En video af det.. ved ikke om i kan hører det...
Højreklik og "gem som"
http://upload.sky-high.dk/Diverse/Video/ginge.mp4


hejsa

jeg har en maskine af samme model, og den har samme symptomer når den startes op efter længere tids stilstand.
jeg plejer at lade min stå og tøffe et stykke tid og til sidst forsvinder den hvide røg. andre gange går jeg bare i gang med at klippe græs selv om det tager lang tid, men den overgiver sig somregel til sidst.

en anden mulighed... du har vel ikke ved et uheld kommet til at hælde olieblandet benzin på den ?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Noget kunne jo tyde på at manden troede det var en totakter, når han skriver: den 4 takter helt vildt !!
Hah.. der kan man bare se.. hva ved jeg om motore, ikke en skid smile

Men det er som om at den hele tiden står at kører op og ned i omdrejninger, sprutter og stønner, som om den ikke tænder regel mæssig eller hver gang ?

Oliestand så fin nok ud...
Og ved nærmere kig så er røgen ikke rigtig hvid.. mere sort i det, men tror det er fordi den ikke brænder ren...?

Kan lige lave en ny film i morgen... fordi den kører sq ikke normal.

Ja jeg troede det var en 2takts motor på en plæneklipper...? Hvordan virker en 4takt motor på sådan plæneklipper? Er der ventiler og det hele??
Annonce
tjek lige om dit svinghjul skulle have flyttet sig og og om notten som holder svinghjulet skulle være brækket
Ny benzin i.Hæld en sjat sprit eller kaburatorsprit i tanken. Skvulp lidt rundt. Monter luftfilteret og start den. Det burde hjælpe.

Mvh Thomas

Der er kun en ventil i den B&S motor, og det er en såkaldt dreje ventil der sidder i forbindelse med krumtappen.
Hvis røgen er sort, er der for meget motorolie på som den så forbrænder, omvendt kan det også skyldes for lidt eller tilstoppede olie kanaler så stemplet får det for varmt i cylinderen og på denne måde brænder olien af, det kan være tegn på at der ikke er mere viskositet i olien end der er i vand.
Det er altid en god ide at skifte olie på maskinen inden den sættes ind for vinteren.
Jeg vil tro at du ikke har tømt den for benzin, inden vinteren.

Benzin kan blive dårlig hvis det står for længe i en maskine.

så er maskinen næsten ikke til at starte.
Min har gjort det samme... det viste sig, det var karburatoren, det var galt med (som jeg ikke ved en disse om i praksis, kun teori....).
Skilte den ad, rensede den (der sad en lille fjederbelastet kugle (kan det ikke passe, anyone????), der gik lidt trægt), efterfølgende har den kørt som en racer ;-)

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis