Mystisk strømsvigt i bilen...!?

Hejsa...

Jeg er den (U)heldige ejer af en Opel Kaddet fra 87, som har et lidt mystisk problem!? Den mister strømmen i tide og utide. Nogen gange er strømmen væk fra morgenstunden af, og så vil vognen selvfølgelig ikke starte. Andre gange starter den fint. MEN - Det mærkelige er at den under kørslen mister strømmen fuldstændig, så er der intet el der virker, ingen lygter, ingen blinker, ingen hviskere, intet lys i displayet.. INTET - Men bilen kører videre, men begynder dog at "hakke" i motorgangen når man gasser op...!!?? Efter 5-10 minutter kommer strømmen atter igen, og den "hakkende" kørsel stopper.!?

Jeg har lige udskiftet batteriet da jeg troede det var her problemet lå, men det hjalp ikke... Jeg har også fundet ud af at der sidder en alarm tilsluttet, og har en mistanke om at den måske går ind og laver noget ravage i elinstallationerne eller noget. Ved ikke om det måske kunne være generatoren der skal skiftes.. Syntes bare det er mærkeligt at strømmen kommer og går i tide og (som oftest) utide!!

Håber nogen kan komme med et par vise ord!? smile

MVH. Kenneth
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjern først og fremmest den idiotiske alarm. Hvem forestiller du dig, der vil stjæle vore gamle smadderkasser??? :-)
Det er virkelig en kilde til voldsomme og utallige problemer, primært pga dårlig og utilstrækkelig montage. Jo billigere jo dårlige jo flere problemer. Hvis du vidste hvor mange penge der ofres pga af disse utåleligt dårlige systemer, ville du græmme dig.
Min datter, som er meget klog, valgte igennem et års tid at kvales med en sådan alarm, og de problemer du beskriver. Det var en meget værdifuld Vectra fra 1990, og diverse endnu mere kloge værkførere skræmte hende fra vid og sans med historier om, hvor mange 15 år gamle, halvrustne Vectraer uden alarmer, ihærdige tyveknægte hver dag forsøgte at stjæle!!!!!! :-)
Langt om længe lyttede hun til sin tåbelige gamle fader, og fik fjernet alarmen. Der efter havde hun en aldeles problemfri Vectra, indtil en pizzariejer kvaste den glimrende bil. det havde alarmen nok ikke forhindret.

Prøv dernæst at rense stelkablet på batteriet og dets tilslutning på karrossen!
mvh
ktm, der har oplevet utalrige problemer med disse sinddsygt, åndssvage alarmer af alle mulige tåbelige tilsnit.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis batteriet er afladet, kan du glemme alt om stelkabler, for en dårlig forbindelse aflader ikke noget batteri, tværtimod.
Noget ganske andet er, at hvis der er strøm på batteriet, og bilen ikke vil starte, skal du efterse dine kabelforbindelser, og det være sig både plus og stel.
Prøv også at se kabelskoene på batteriet efter, for det er mange gange her, at problemet liger, og skifter du batteri, men der ikke skabes ordentlig forbindelse fordi kabelskoene er tilsmudsede eller forvitrede, gavner et nyt batteri ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis