Eberspächer varmefyr

Hejsa.
Jeg har et ældre D3L Eberspächer varmluft fyr, som nu har fået en mærkelig defekt. Fyret kører perfekt, forvarmer, pumper og giver gas når flammesensoren er varm. Problemet opstår når jeg slukker, så går fyret fuldstændigt ud med det samme, så skal jeg skynde mig at tænde igen, for at den kan få lov til at køle ned på den rigtige måde. Når jeg har tændt igen fatter den godt nok at fyret har været igang, dvs den starter med at nedkøle uden pumpen tændt, laver den sidste opvarmning af gløderøret, og går derefter igang med en egentligt opstart igen, der er det så at jeg kan slukke for fyret manuelt igen. Det er ligesomom styreboksen simpelthen glemmer at lave sin eftervarme funktion. Er der nogen der har ideer til hvorn det kan fikses (uden at købe en ny styreboks) eller hvordan man kan komme udenom.
Mvh
Franz
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil forslå dig at ringe til Masnedø Marine Center og snakke med en af dem derovre, de ved nok en del om lige netop dit fyr.

www.mmc.dk

V.h. Håndværkeren
.. men jeg har ikke løst det, så hvis du finder svaret hører jeg gerne.. Jeg har tænkt på om det måske kan skyldes for lidt batterikapacitet?
Jeg har en nyere fyr, og jeg oplevede her da jeg fik båden i vandet, at varmen ikke ville starte, men da jeg havde ladet på batteriet i et par timer, så startede den bare som en drøm.
Har du strøm nok på batteriet? Har du målt på det?
Hej Polarbear.

Er han en flot fyr, måske lidt brug men ellers flot ?

Jeg ved det ! Men den lå bare lige der og ventede.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis