kalkning af mur

Dav,

Har overtaget ældre landhus som jeg nu skal have kalket. Sagen er bare at det har jeg ikke prøvet før, så jeg ville lige spørge mig for her hos GDS'erne.

Hvor køber jeg hvidtekalken, klargør den og hvordan kalker mest optimalt. Har hørt at man dagen før skal gøre muren våd med tyndt kalkvand. Dagen efter skal muren atter gøres våd inden jeg kalker rigtigt.
Jeg ved at man skal kalke vådt-i-vådt.

Er det mon rigtigt som beskrevet ovenfor?

Alle råd omkring hele processen fra start til slut vil blive taget imod med taknemmelighed.

Med Venlig Hilsen
Peter M

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af peter m (den 04-07-2003).]
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv søge funktionen !!!

Du kan garanteret finde indlæg om kalkning. Du skal bruge læsket kalk eller endnu bedre kulekalk. Køb i min 25 kg portioner.

Det købes billigst på en grovvare forretning. Byggemarkeder tror prisen på den slags skal sættes på niveau som "guld"..

Det skal helst være lidt overskyet og gerne lettere fugtigt i luftenen.
Paspå IKKE at få kalken i øjnene.

Venligst Njord wink en glad amatør wink

MVH Njord
Hej Peter M

Brug af søgefunktionen er normalt en særdeles god måde at få hjælp på, men til dit spørgsmål er den så vidt jeg kan se ikke til meget gavn.

Hvis du prøver, at gå ind på raadvad centeret på denne adresse: http://www.raadvad.dk/index.asp?id=415 tror jeg, at du finder det du har brug for.

Jeg har også en bog derhjemme hvor der står noget om det, jeg kan ikke huske præcis hvad den hedder, men men det er vist nok noget med "din bolig" eller sådan noget (jeg skal nok skrive det når jeg kommer hjem og finder den).

Med venlig hilsen
Kim
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis