Garage - ideer

Jeg må bygge max 45m² garage på min grund når jeg er færdig med at bygge til huset. (Lille "murermesterhus") med høj kælder)

Der bliver en 3 m bred indkørsel langs skellet forbi gavlen af huset, og så er der 14 m mellem huset og skellet mod bagboen.

Der skal være plads til at kunne løfte en bil en meter op, dvs. 270 cm lofthøjde på et område af 2x6 meter, men jeg vil helst ikke have så høj en port/facade, måske er saksespær vejen frem?.

Er der nogen der har tegninger på en passende garage der kan placeres i skel?

Lad ideerne springe!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så lader jeg et par ideer springe.

Jeg har selv gået lidt i de samme tanker med ønske om højt til loftet. Ifølge en tømrer jeg spurgte gav saksespær ikke ret meget i højden (30-50 cm fik jeg at vide). Hvis der skulle være højt til kip indvendigt var det bedste forslag stålspær.

Resultatet blev et fladt tag med en god hældning, men nu skriver du at en høj facade ikke lige er sagen, så stålspær er da et bud (et pebret bud wink ).
Husk nu, at når garagen skal placeres i skel, så skal du for at kunne opnå en lofthøjde på 2,70 m søge dispensation, da der fra skel og 2,5 m ind på grunden kun må bygges i 2,5 meters højde.

Ellers kunne konstruktionen være noget med en søjle/bjælkerække langs skel, en bjælke på huset, og bjælker mellem med fald i den ene retning.

Carsten.
Hej Erik
Jeg skal også igang med garage og følger med spænding foreslagene.
Men hvad bruger du til at løfte bilen 1 meter med.
Med venlig hilsen

Med venlig hilsen

Søren
Der skal være en gårdsplads mellem huset og garagen.

Jeg kunne lade garagens yderprofil følge BR98 slavisk - dvs fladt tag h=2,5m de første 2,5m og derefter et spring til 3,5m (=1,4 x 2,5m)som så skråner ned imod gårdspladsen
Hej Erik,

Når du skriver at du må max. bygge 45m2 garage er du vel opmærksom på at kun det areal der overstiger 35 m2 skal medregnes til din bebyggelsesprocent. Dvs. kun 10 m2 (=45-35) belaster din bebyggelsesprocent.

Vælger du løsningen med fladt tag indtil 2,5m fra skel, og derefter stigning til fuld højde, skal du være opmærksom på at du nok skal have søjler til gulv i "knækket"!

Du kunne også vælge et trempelspær i stedet for saksespær, se evt. inspiration på: http://www.ringstedspaer.dk/specielle_spaer.htm
Citat fra Anjins-Honey

Hej Erik
Jeg skal også igang med garage og følger med spænding foreslagene.
Men hvad bruger du til at løfte bilen 1 meter med.
Med venlig hilsen


Jeg skal have mig en sakslift, f.eks. denne:
http://www.dmiaps.dk/index.php?categoryid=86

AL2006%20hoofdfoto.jpg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis