Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg kan købe udstødnings pakning

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg kan købe udstødnings pakning.

Det er noget man bruger til at lappe et hul i udstødnings røret, som ligesom er som modulervoks og brunligt.

Det er fordi jeg har et hul i potten samt en revne ½ rundt om røret indtil.

Ellere endnu bedre kender til et sted hvor man kan købe et (ikke helt sæt udstødnings rør) men un den bagereste del. - Den del der stikker ud bagenden af bilen.
Det må gerne være et sted hvor de osse sender varen da jeg er bosat i Aalborg.

Den bil jeg har er en Seat Ibiza 1.5 CLX fra 1992.??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra shriffen

Hej
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg kan købe udstødnings pakning.

Det er noget man bruger til at lappe et hul i udstødnings røret, som ligesom er som modulervoks og brunligt.

Det er fordi jeg har et hul i potten samt en revne ½ rundt om røret indtil.

Ellere endnu bedre kender til et sted hvor man kan købe et (ikke helt sæt udstødnings rør) men un den bagereste del. - Den del der stikker ud bagenden af bilen.
Det må gerne være et sted hvor de osse sender varen da jeg er bosat i Aalborg.

Den bil jeg har er en Seat Ibiza 1.5 CLX fra 1992.??


udstødningspasta kan du få hos Thansen, krogslund eller på din lokale tankstation (nogle har stadig dele til biler og ik kun madcool )

har du hørt hos din lokale seat forhandler ? en del forhandlere er begyndt at sælge uoriginale reservedele, til menneskelige priser, men jeg tror nu ikke en original bagpotte er voldsom dyr.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Biltema i Ålborg!
www.biltema.dk

Enig i at du skal have kontroleret motorophæng.

Mvh Thomas

Citat fra PeterR

Ja revnede udstødninger er ikke værd at bruge tid på.

Er den ikke særlig gammel, så skal du have checket dine motorophæng.

MVH

*****************************************************'**!!!

Hej til Jer begge 2 og mange TAK for Jeres bidrag og løsninger på mit ireterene problem smile

Jeg vil lige spørge om du ikke mener det omvendte isteden for.??

Alså at hvis den er særlig gammel så skal Jeg lige tjekke mine motorophæng.??
(hvorfor er det lige jeg osse skal jeg tjekke mit motorophæng når det er bagpotten der er et hul i samt en revne langs røret indtil potten)??

Hvis Jeg tager fejl så forstår jeg ikke helt dit svar.

Ps. Jeg er desværre IKKE den store bil expert så derfor spørger jeg.
Jeg ved godt at jeg skal have skiftet et par remme til udstødningen der holder den på plads.
Men det med motorophæng forstår jeg ikke lige hvad der menes med dette og hvorfor det osse er vigtigt når det er i bagenden af udstødningen.
Hvis motorophænget er for blødt eller knækket vrider motoren sig meget.
Da udstødningen sidder boldet til motoren vrider den sig også.
Hvis du har en udstødning med en potte på tværs er det et stort problem.
Konens Volvo 242 havde det problem. Udstødningsrøret knækkede ved bagpotten. Den nye udstødning samling vred sig op flere gange ved bagpotten. Fik senere at vide det med motor ophæng.

Mvh Thomas

Annonce
Hvis du mener potten har haft for kort leve tid er det fordi din motor vibrerer pga. dårlige motorophæng. Og ja selvfølgelig skifter man ophæng til potten.

PS. et værksted tager ca. 1/2 time for sådan en udskiftning. Det er ikke det værd, har jeg selv erfaret, og farligt er det også. Vinkelsliber, ikke ordentligt opklodset osv. osv.

Jeg har haft en TIPO, der holdt potten ca. 1 år. Det var der jeg lugtede at der var noget galt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra Thomas FH

Hvis motorophænget er for blødt eller knækket vrider motoren sig meget.
Da udstødningen sidder boldet til motoren vrider den sig også.
Hvis du har en udstødning med en potte på tværs er det et stort problem.
Konens Volvo 242 havde det problem. Udstødningsrøret knækkede ved bagpotten. Den nye udstødning samling vred sig op flere gange ved bagpotten. Fik senere at vide det med motor ophæng.


********************************************************

Okay det var derfor du sagde det.
TAK for rådet det vil jeg huske på.

Nej det er en Seat Ibiza fra 92 og jeg betalte 4500 kr. men så skulde den osse synes efter 2 mdr. (selvom jeg havde fået at vide der først gikk 7 mdr. (typisk de svinehandler der desværre er nogle af i autobrancen).
Men nu står den mig allerede i 11.800 kr. og det var bestemt IKKE menningen.

Je skulde blot have en bil i kort tid, men har nu fået den synet i 2 år og der er stadigvæk 1 år og 9 mdr. til næste syn.

men det var jo ikke min menning at bygge en gamlel spand op for at sige det lige ud.
For så kunne jeg lige så godt i starten havde købt en lidt dyrer og nyere bil i årg. og så (måske) havde sluppet for de problemer samt der er bedre kører comfort i nyrer biler, naturligvis end i de ældre.

Og jeg vil jo nødigt ofre flere penge på den gamel bil.
Men jeg slipper nok ikke uden om en nye del til bagudstødningen.

Ps: Jeg skal ligte orientere Jer om at det DESVÆRRE er en bil med KATALYSATOR i, som jeg osse har fået skiftet samt en ny tank.
Så nu forstår i måske hvorfor jeg er træt af det her med at poste penge i gamel skrot. Selvom den kører godt og er pæn uden rust i bunden.
Jeg har selv tjekket det, da jeg er kleinsmed så det kender jeg til samt den ser fin ud i undervogns behandlingen.

Og det var feks. de penge jeg skulde unødvendigt bruge til en ny benzin tank samt divs. reapationer;(
PPPSSS: [Jeg gentagere lige denne siste overstående sætning, da den var skrevet forkert således det kan misforståes og slet ikke forståes.
************************!
Det jeg mente var, at de penge de 2500 kr. til benzin tanken samt 1200 incl. for en unervical katalysator + montering og nye bremse skiver.
-Og den regning var på 2200 kr. for KUN at lave det hos en bilforhandler jeg kan anbefalde på det kraftiske som er kyssesmedefirma.dk da de er rimlig billigere end forhold til MANGE af de andre auto forhandler der er og, som jeg ringet til. (pr. time KUN 345kr.) men det er desværre på sjælland og nu er jeg lige pr. 1. marts flyttet til Aalborg. (sur røvsmile
For at sige det lige ud ad HELVEDES TIL;(

Og det væreste er, atde penge var menningen de enten skulde bruges til en ny undervognsbehandling på et evtu. senere tidspunkt (ex. lige inden jeg skal sælge den - For jeg vil jo naturligvis enormt gerne have så mange penge tilbage for bilen når jeg skal sælge den igen om små 9 mdr. således der er 1 helt år syn på og således FØRST skal indkaldes til syn om et helt år for den nye evtuelle køber.
Så er chancen jo større for jeg får større bud på den ex.
Her i ejendommen havde vi en beboer, som vi mistænkte for at være ved at blive alkoholoker, men sagen var en hel anden.
Han havde en utæt udstødning, som han lappede med dette "vidundermiddel", og for at det rigtig skulle holde, måtte han tømme et par dåseøl, for dåserne skulle klippes op og vikles udenom for at forstærke.
Denne procedure blev gentaget ca. en gang om ugen, så derfor: Skift udstødningen, for den er alligevel ved at være færdig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis