Hva gør man ved en gammel olie tank

Hej !

Jeg har en gammel olie tank liggende i min have, lige ved siden af min indkørsel, jeg ved ikke hvor dybt den ligger, da jeg aldrig er støt på den, men nu vil jeg udvide min indkørsel.

- Hva gør jeg så med den..?
- Kan jeg bare lade den ligge ?
- har man i sin tid fyldt den op med sand ?
- er der nogle regler for gamle tanke ?
- og skal jeg have kommunen blandet ind i det ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ting er helt sikker du skal ikke bare lade den være. Hvis der går hul på den på et eller andet tidspunkt kan selv en beskeden mængde olie som siver ud gøre din grund forurenet med et ganske frygteligt værditab til følge.

Det jeg gjorde med min egen olietank som ganske vist ikke var nedgravet var at skære hul i den og tømme den først. Dernæst blev den skåret i endnu mindre stykker så jeg kunne få den ud af kælderen.

Selvom tanken blev kaldt "tom" indeholdt den iøvrigt over 100 liter olie/slam.

Så selvom det kan være fristende at lade den være kan det ikke tilrådes. få gravet den fri, tømt og fjernet. Der kan være yderligere udfordringer ved nedgravet tank så kontakt nogle der ved noget om det så du er sikker på fremgangsmåden.

Mvh
Mikkel
Hej Halte

Da du ska udvidde din indkørsel og dermed kommer til at belaste det område hvor tanken ligger vil jeg nok følge Mikkels råd. Tanken er formentlig fyldt op med sand (service fra olieselskabets side i sin tid) så det bliver en tung og dyr sag at få den fjernet. Du skal huske ved bortskaffelsen at gøre opmærksom på olierester i affaldet.

Du kan evt. kontakte teknisk forvaltning i din kommune, de vil helt sikkert gerne hjælpe, da det jo også er i deres interesse at du får det gjort rigtigt, og ikke får et forureningsproblem på nakken.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Ifølge ny lov om olietanke skal den jo for længst være gravet op ! Se at komme af med den og bid i det sure æble prismæssigt.

Jeg kan garantere dig for at værditabet på en olieforurening vil ligge over en halvering af husets værdi, og hvis olietanken stadig ligger nedgravet vil du ikke umidlbart kunne sælge dit hus, hvis du en gang vil af med det.

Men få nu nogen til at tage den op i hel stand og få den kørt væk inden du begynder at skære i skidet, 100 liter slam fylder meget og lugter ganske fælt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis