Min båd "Tango" mangler forsejl og ror...

Jeg er en lykkelig ejer af min første båd (jolle, men for mig er det et båd wink).
Det hedder "Tango" er lidt ukendt, en 13 fods sejljolle, ligner "Wayfarer" som er mere kendt.
Fra nettet fandt jeg ud af ad det er en engelsk båd, designet af Peter Milne i 1973, bygget af Blue Peter Marine Ltd.. Skrogen er af aluminium, toppen er glasfiber. Jeg er ved at renovere den, men mangler forsejlet og roret.

Er der nogen som har eller kender én som har en "Tango" som kunne hjælpe mig med oplysninger/mål/fotos - evt. jeg kunne selv komme forbi og tage mål/fotos.

Tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej E.T.

Du kunne selv lægge et billede af vidunderet her ind, navnet siger mig ikke ret meget.

V.h. Håndværkeren
Ja, du har ret et billed siger mere...
Tango1973.jpg
Billed 1 og 2 har jeg fundet på Nettet, de er de eneste billeder jeg har fundet indtil nu. Billed 3 og fire er af min båd (før et par timers vask).
Indtil nu fandt jeg ud af at designeren Peter Milne lever stadig, men har trukket sig tilbage fra fra båd design. Firmaet "Blue Peter Marine Ltd." eksisterer ikke mere.
Så der er ikke noget at hente der.
Nogen forslog at en Jib fra en GP14 skulle passe som forsejl og jeg kan kopiere et hvilkensomhelst andre sejljolles ror af lignende størrelse, f.eks. en Wayfarer.
Jeg vil tro at en rig og sejl fra en piratjolle ville passe rigtigt fint til den jolle du har der. Og der er af og til nogen der har en sådan rig til salg i D.B.A. eller et af bådbladene.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis