Filmredigering

Hej

Jeg her en computer der kan optage fra TV, og det er veldigt dejligt,:p men desværre er der en masse reklamer i de film og programmer man optager, så de fylder mere end der kan være på en DVD og jeg ville jo gerne være fri for disse reklamer.sad

Findes der et program hvor man kan fjerne disse reklamer før man brænder programmet eller filmen til en DVD, confused Jeg kan se at filen er i et format der hedder VOB er det noget problem, skal den laves om til et andet format før man kan redigerer i den.

På forhånd tak
Jørgen H
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt kan lade sig gøre. Man kan købe sig til en masse programmer, der kan gøre det du gerne vil.

Jeg er selv ret nærig, og foretrække gratis, eller ihvertfald billige programmer.

En vob-fil er de filer en dvd-film består af. I princippet svarer det til mpeg-formatet, men man kan ikke umiddelbart bare omdøbe dem.

Jeg gør mig mest i at opbygge dvder, af privatoptagelse, der i forvejen er lagt ind som mpeg.

Men ideen er at du skal konvertere dine vob-filer, til én mpeg-fil.
Næste trin er så at finde et program der kan redigere din mpeg-fil.
Sidste trin er så at lave en dvd-film, ud af din mpeg-fil.

Jeg har haft mest held med at bruge et seperat program til hver del.
Der findes et utal af programmer til hver proces.
Nogen er meget nemme at gå til, men har få muligheder. Og andre er meget avancerede, men næsten umulige at gå igang med, hvis man ikke har en masse baggrundsviden.

Jeg kan ikke anbefale et bestemt program til de første to punkter. Men til selve opbygningen af dvden, foretrækker jeg dvd-lab, som giver frie hænder til stort set alt. Men det kan være lidt tungt at starte ud med.

Jeg har selv brugt denne hjemmeside meget (www.videohelp.com), som er en uudtømmelig kilde af viden om alt hvad der har med video-behandling at gøre.

Håber du blev lidt klogere

Mvh Grandjean 

Hej Grandjean

Jeg har prøvet med NIRO 7 som kan gøre det hele for mig, den fil der kommer ud af redigeringer er en mpeg-fil så det er jo godt nok, men når jeg så har brændt den over på en DVD og smider den i maskinen kan den ikke vise filmen, jeg har prøvet på flere maskiner uden held, har du en ide om hvad jeg gør forkert.
I øvrigt er jeg heller ikke interesseret i at bruge en masse penge på det, men jeg har ikke kunne finde noget gratis der kunne hjælpe mig.

Hilsen Jørgen
Problemet er nok at nero bare brænder din mpg-fil som en data-dvd. Og det du skal bruge er en video-dvd.

Der findes en række programmer der kan opbygge en dvd, men de fleste forudsætter at du har filmen i vob-format.

Jeg bruger som sagt selv dvd-lab. Og hvis det er en engangsforstilling, så kan hente en fuldt fungerende 30-dages evalueringsversion på http://www.mediachance.com/download.htm

Men det kan som sagt godt være lidt tungt at gå igang med.

Alternativt vil jeg foreslå VSO ConvertXtoDVD. Det er gratis såfremt man kan leve med et vandmærke på den film man laver. Eller kan man betale 34.99 € (ca 260,-) for en ubegrænset version.

Jeg kan godt give dig en lille instruks i begge, hvis du har behov. Bare spørg.

Mvh Grandjean 

Hej Grandjean

Jeg prøver lige at rode med de to programmer og ser om det vil lykkes, ellers vender jeg tilbage.

Mange tak for dine indlæg, det er noget nemmer at gå til, når man får nogle fif fra folk som har en vis erfaring.

Hilsen Jørgen
Annonce
Programmet DVDx kan lave VOB filer om til MPEG (MPG).

TMPGEnc kan klippe i MPEG/AVI (MPG) filer og det er ret let..(minder lidt om Win Moviemaker)

Det giver dog en del MPEG (MPG) film: en film, pr reklame der bliver klippet fra, der så skal laves til VOB igen.

Til dette kan TMPGEncDVD bruges.

Der kan alle de MPEG (MPG) filer man lavede før lægges ind og menuer kan også laves. At der er flere MPEG (MPG) filer er intet problem, det giver blot noget minder om kapitler. (Der kan vælges, så der kun kan ses et kapitel i menuen..)
hvad med windows movie maker? jeg ved ikk om det fungerer, men det kunne jeg forestille mig


 

Gross -- nu kan jeg andetsteds se, at du er Vista bruger - kan du få det til at skrive en DVD uden at gå ned?
Jørgen kan du ikke vælge forskellige skriveformater i NIRO7 (eller kræver det, at man betaler for det?)
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

altså nu er det sådan at når jeg har lavet det jeg skal og så brænde det, så gemmer jeg det for en sikkerheds skyld, trykker derefter på ikonet dvd, i movie maker, så får jeg at vide at den gemmer og derefter åbner windows dvd maker for at brænde dvd´en. for at være helt ærlig så har jeg ikke prøvet på xp, men jeg tror ikke det er ændret så meget. held og lykke, mvh Kenneth.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis