Rust på bestik efter tur i opvaskemaskine

Vi købte fornylig ny opvaskemaskine (der var rust i kurvene på den gamle). Nu viser det sig at der kommer rust på bestikket i den nye Siemens også. Vi har også prøvet med spritnyt bestik - samme resultat.

Formodningen er at det er opvaskemaskinen der har et problem. Men kan det evt være pga rust i vandrørene, eller måske i vandværksvandet? Kan det testes på en eller anden måde? Og kan der så sættes et filter på, eller skal rørene skiftes?

/Henrik
Vi købte fornylig ny opvaskemaskine (der var rust... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du nogen sinde hørt om en Rolls Royse der er gået i stykker ? Nej vel !
Bosch har bare fået nøkker, giv dem nogen drag over nakken
Jeg vil mene den største sansynlighed ligger i at du har noget rustfrit der ikke er så rustfrit alligevel. Tør det af hver gang det sidder på eks. knive, for det "smitter" ved næste opvask ellers.

trådsi i en opvasker er en dødssynd (hvis den er af metal wink)

Jeg har oplevet at et par af vores knive havde en lille plet i legeringen, og at vores flyverust forsvandt da de knive blev lagt væk i en tid, så kig dit bestik grundigt efter for det.
Hej Henrik9000,
Jeg har samme problem med mit helt nye bestik- men det er netop primært knivene der ruster. Fik du installeret det der bomulds-filter, og i så fald har det haft en effekt?
Er det evt. nogen der har et godt tip til, hvorvidt man kan se om ens opvaskemaskine kører med for lidt salt, så jeg kan prøve at nedjustere dette til en så lille mængde som muligt?

\Niels
hehe Bosch og Siemens bliver produceret "på samme samlebånd" med andre ord, det er samme maskine uanset om det er b eller s.


 Mvh Michael

Hvor køber jeg et bomulds filter til indløbet til vaskemaskinen?
Jeg har store problemer med rust på  såvel "hverdagsbestik" og "det dyre" bestik, i en ellers forholdsvis ny opvaskemaskine.
Ruth
Hej og velkommen til fora

Jeg har aldrig hørt om et bomuldsfiter.

Jeg tror problemet er, at der er noget ikke rustfri, med i opvaskeren.
Det kunne være en brødkniv, eller lignende, eller en af kurvene der er beskadiget så jernet ruster.

mvh jens 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis