Marmor gulv, og loftspots.

Jeg starter lige med at smide et billede ind, så i kan se hvad det drejer sig om. smile

100%5F4434.JPG

Jeg har lige købt et hus (mit første), og er nu i fuld gang med at renovere det. Vægge, loft, osv bliver lyse, og gulvet ville jeg gerne have til at blive noget mere "frisk" igen.

Mit første spørgsmål er så, hvordan kan jeg få marmor fliserne til at se fine ud igen?

Mit andet spørgsmål er så ang lyset. I loftet ville jeg gerne have noget indbygnings spots. Jeg regner med at købe et sæt med 5 pærer/lamper i. (Dette sæt: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6782&n=30100)

Men som jeg havde tænkt mig, så ville jeg sætte 2 i loftet, en hvor garterroben starter, og en et stykke længere nede. En der hvor jeg står og tager billedet (ca 1 meter bag mig til væggen) og så to ude til højre for billedet (der er hoveddøren).

Men spørgsmålet, vil 2 lamper i loftet være nok på det stykke gang?

For budget reasons, the light at the end of the tunnel had to be switched off.
Jeg starter lige med at smide et billede ind, så i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bukker lige for lærdommen - tog beskrivelsen for 60A
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Mht. dit marmor gulv - der som sådan er et rigtigt pænt gulv som blot er lidt træt idet, så kan du slibe det forsigtigt med vandslibepapir.
Men inden da skal du have fat i en marmor rens - en uden syre til at fjerne div. fedt - brug evt. grundrens, den er basisk.
Derefter sliber du gulvet - men vandslibepapir og vand
Til sidst så mætter du gulvet i et marmor gulvplejemiddel, eller polerer det op i båd voks, så vil gulvet fremstå som nyt

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Citat fra idani

Mht. dit marmor gulv - der som sådan er et rigtigt pænt gulv som blot er lidt træt idet, så kan du slibe det forsigtigt med vandslibepapir.
Men inden da skal du have fat i en marmor rens - en uden syre til at fjerne div. fedt - brug evt. grundrens, den er basisk.
Derefter sliber du gulvet - men vandslibepapir og vand
Til sidst så mætter du gulvet i et marmor gulvplejemiddel, eller polerer det op i båd voks, så vil gulvet fremstå som nyt

Okay, det vil jeg da prøve at få fat i så.

For budget reasons, the light at the end of the tunnel had to be switched off.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis