Grå spray maling

Hej

Jeg mangler noget grå spraymaling til at male værktøjskassen på min gamle ferguson traktor.
Jeg har søgt på nettet og fundet ud af at der findes ikke en RAL kode for ferguson TE 20 traktore!
Den hed Stonelight Grey efter 1949. Da malingen kom fra flere leverandøre er der forskel på nuancerne.
For at gøre det nemmere er den ommalet fornylig af ??
Mottip har en der ligner lidt, men det er metalic.

Jeg har en farveprøve med i bilen.

Nogle forslag?

Mvh Thomas

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej til Thomsa.

Esbjerg farve og lakfabrik har maling til alle de nye og gamle traktorer mange på spray og ellersi 1l dåser. Spørg hos den nærmeste traktorforhandler.

Mvh Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas

Tak for tilbagemeldingen.
Problemet er, hvilken farve har den nu? En smule mørkere end hvad jeg mener er den orginale falmede farve, er nok ikke nok for Esbjerg farve og lak.
Den er omlakeret og af hvem og med hvilken maling fortaber sig i historien tåger.
Jeg har været forbi Flügger med et håndsving, for at få den samme farve.
Det lykkedes ikke særlig godt og jeg var hende og brokke mig. De forsøger igen. De har en farvemåler men den virker ikke godt på buede emner.
Første gang var batteriet fladt på farvemåleren
Anden gang havde jeg en forlygte med. Problemet er at den har været rød (wanabe ferguson 35) før og farven skinder lidt igennem og det giver forskelligt resultat med farvemåleren.

Mvh Thomas

Hvorfor giver du den ikke bare en ny hellakering i originalfarven?? Det er jo lige ved at det er mindre besværligt..smile


Hilsen
Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også