kælder

Jeg har et gammelt hus fra 20 erne hvor der er kælder under køkkenet og bryggerset.
Kælderen er ikke højere end 1 m og jeg kunne godt tænke mig at fylde den op, så det bliver til en krybekælder som resten af huset.
MEN der står tit en smule vand i kælderen som jeg pumper ud.
Kan jeg bare fylde kælderen uden at gøre noget ved vandet eller skal jeg igang med det store arbejde. Og hvad skal jeg fylde kælderen med ?

Håber I kan hjælpe mig
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du at der kun er 1 meter mellem gulv og loft i kælderen ??

Eller mellem gulvet i kælderen og bunden i krybekælderen ??

Er dit hus bygget et sted er er meget fugtigt ??

Har du problemer med opstigende fugt gennem soklen ??

Venligst Njord wink

MVH Njord
så er der vist ingen tvivl om at det rigtigste vil være at lave et omfangsdræn omkring hele huset.

Har du fugt der trænger helt op i muren inde i selve huset eller holder du det nede under gulvet ??

Et så gammelt hus som dit er der sandsynligvis ikke lagt sokkelpap mellem soklen og selve murværket. Det betyder at fugten kan trænge videre op i muren og give fugt problemer.

Jeg så en udsendelse på TV omkring nogle forsøg hvor man skar en tynd fuge (3mm ) ud i overgangen og så lagde/trykkede en rustfast plade ind i fugen og noget tilsvarende inde fra men forskudt et par skift. Resultaterne kender jeg ikke men det var vist en gammelbygning i Viborg man foretog indgrebet på. Måske kan Rådvad centret et eller andet.

Ihvertfald er det vigtigt at du sørger for at din krybekælder er ventileret. Så du ikke får fugt i bjælker osv..

Er det grundvandet der generelt står så højt kan det blive svært at få et dræn til at fungere.

Hvordan har naboerne det ?? Har de fugt problemer ??

Tal gerne med en gammel murer der sikkert kan et og andet om hvordan man gjorde i halvtredserne med huse af den type..
Det kunne være han lige kunne nogle tricks..

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis