Gulvvarme og problem med skillevægge

Hej GDS'er

Vi skal til at have etableret vandbaseret gulvvarme i en del af huset (byg. 1970'erne) men er stødt på et problem. Vi har valgt at fjerne det eksisterende betongulv op, da der kun er 50mm isolering herunder. (Ja det bliver et knoklearbejde)

Den nye gulvkonstuktion laves uden betonlag og istedet som følgende:
1) Gulvbelægning
2) Fugtspærre
3) Trykfordelene plade (evt. spåndplade )
4) Varmefordelerplade
5) Sundolitt S
6) afretningslag (grus)
7) Bæredygtig jord

Da vi ikke støber nyt betonlag er der et problem med vores skillevægge (ikke bærende i gasbeton). Der er nemlig ikke fundament under disse, da de bare står oven på det nuværende betongulv. Og hvis det bliver banket op...ja så er der ikke noget til at holde dem. Derfor havde jeg tænkt mig at støbe fundament under disse, men det er jo ret besværligt og jeg ved ikke lige hvordan dette skal gøres. Er der nogen der ved hvordan man gør dette eller evt. har et andet forslag???

/Koben

I øvrigt: Fordelen ved ovenstående gulvkonstruktion skulle efter sigende være en hurtigere regulering ifht. gulvvarme med betonlag. (Se evt. mere her:
http://www.sundolitt.dk/upload_images/2EA150C0145344EBB00F7806E345A5D9.pdf
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne vel være noget med at grave en rende i dit afretningslag på 20x30 cm (vistnok hvad der foreskrives i min gamle SBI 147) Støbe renden ud med beton, og i samme arbejdsgang sætte første række lecablokke. Derefter mures næste række på op til den højde du har brug for, for at komme videre med væggene.

Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis