Har Skousen taget vores røv ? Hurtig hjælp

Hej Alle

Så kom den dejlige dag hvor jeg fik taget mig samme til at købe vores nye komfur.

Skousen havde et dejligt Voss sæt på tilbud i avisen til 9000.-
Indbygnings ovn Dek 2460 UR
Kogeplade Iel 9124 RF

Jeg har kigget lidt på nettet og fundet dem til 14,000 uden at få nogle form for tilbud på dem.

http://www.handelsgruppen.dk/product.asp?product=867&lang=dk
http://www.handelsgruppen.dk/product.asp?product=821&sub=47

Da vi så var der oppe, ville han gerne vise os et Gram sæt i stedet for.
Han mente at man fik mere for pengene, og han gav os en god pris på sættet, han gik enda ned endnu en gang.

Gram sæt Pris 9295.-
Indbygnings ovn IO57-03NA/RF
Kogeplade KK66-00TF

Så kigget jeg lidt på nettet her til aften, ville lige se den gode pris vi har fået.

Til min store skræk fandt jeg sættet på nettet til 5900.-

http://www.lavpriskoekken.dk/shop/gramsaet-med-ovn-5918p.html&VariantIdSelected=&togglevat=1

Hvad gør jeg ?

Er det stadig et bedre køb, at beholde Gram end Voss ?

Føler mig godt snyt... Har jeg grund til det ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at skulle gøre mig klog på om hva der er bedst, så ville jeg da selv være ret utilfreds, hvis jeg havde givet 3400,- for meget. Hvis du er 112% sikker på at det er PRÆCIS samme model du har set til den billigere sted, så ville jeg gå tilbage og smide det tilbage i nakken på dem.
Du har ihvertfald, som udgangspunkt 8 dages fuld returet, forudsat du ikke har pakket det ud (så vidt jeg ved gælder det dog ikke en evt forsikring du måske har købt).
Men selvom du har pakket det ud, så ville jeg alligevel gå tilbage, inkl en udskrift af den pris du har fundet på nettet. Alt efter serviceniveauet i den pågældende butik, så kan du være heldig.
Du går naturligvis ikke før du har talt med butikschefen, og hvis han ikke kan hjælpe, så kan man godt tillade sig at minde ham om at han også har en chef, som du så kan få fat i.
Det er jo ikke ligefrem småpenge det drejer sig om.
Du er desværre næppe den første, eller den sidste, der er kommet til en butik efter et tilbud, for at blive overtalt til at købe et andet.
De ved godt at mange forbereder sig ved at sammenligne priser, på nettet, inden de kommer i butikken, og når de så siger at de har et bedre tilbud, så har man jo ikke mulighed for at tjekke det, før man kommer hjem.

Held og lykke

Mvh Grandjean 

Øhhh, når du køber en vare i en butik har du ikke returret i henhold til købeloven.
Yder en butik en sådan, er det deres egen service, du har ikke krav på at handlen kan gå tilbage, eller du kan få overskydende penge retur.
Er varen købt på nette har du 14 dages fuld returret. Forskellen skyltes at du jo ikke kan se varen før et køb på nette.
Kan ikke helt lade være med at tænke på reklamen for wupti.com.
Den hvor der presenteres et snydetriks for chefen om at lokke kunde med en billig vare, sørge for den er udsolgt og "prakke" ham noget andet på.
Skousen har ikke taget røven på dig.
Har de kendt lidt til de andres priser har de højst været lidt smarte, ellers intet, i mine øjne. Det kan jo ikke blive deres ansvar at de andre sælger billigere, det bliver din vare, og dit køb jo ikke ringerer af. Som udgangspunkt må du jo have været tilfreds med den.
Tror sgu du er bedst tjent med at tage tingene meget stille og roligt i butikken. Selvfølgelig skal de gøres opmærksomt på det, men at true med bål og brand tror jeg ikke der kommer noget ud af. Det giver ikke andet end yderligerer surhed og frustration, taler af erfaring.
Tror desværre os toget er kørt......
Nogen sælger æbler dyrt og andre billigt, men der gør jo ikk dem der sælger æbler dyrt, forpligtigede til at sælge billigt...man bestemmer jo selv hvor man køber dem........
Desværre er der allerhøjest noget moralsk forkert ved det skousen har gjort...hvis der overhovdet er det.....
De sagde, vi fik mere for vores penge, ikke fordi Voss var dårligt, men Gram var bare bedre....!

Jeg kan vel om ikke andet ændre handlen til Voss, som vi ville have til at starte med.
Smart sælger, hvorfor ikke narre kunden til at købe det der er mest fortjeneste på for forrretningen. Her er reglerne for bytteret og fortrydelsesret samt undtagelserne: http://www.verdensnavle.dk/bytteret.html der er også et link til købeloven med alle dens snørklede formuleringer.

 

siden du ikke har afhentet produktet endnu, så gør da et forsøg på:
1)Enten at se om de vil lade handlen gå tilbage,- Du kan vel også binde dem en eller anden historie på ærmet
2) Præsenter dem for den pris du har fundet på nettet og se om du kan opnå en rabat på prisforskellen
3) Sig at du har fortrudt og gerne vil have Voss i stedetfor alligevel (jeg aner ikke hvad der er bedst)

Det koster i hvert fald ikke noget at gøre forsøget

mvh jan
Ja Zink Brian. Det er lidt sent, men køb dine ting over nettet eller undersøg hvad de tager for det på nettet.
Fortryder du når postmanden/fragtmanden kommer siger du bare nej tak, så tager han det med tilbage, det koster ikke noget.
Sender du det retur inden 14 dage er det sælgeren der skal betale dine fragtomkostninger.
Ja Voss koster vel 5.000 i Tyskland + 200 i forsendelse og betal ALDRIG forud på nettet til nogle du ikke har 99% tillid til Mvh.

Benny N.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis