vandpumpe til regnvandstønder

Hej Alle,

Vil gerne høre om I kan hjælpe mig videre med en lidt speciel ide.
Jeg går med tanken om at sætte en gammeldags vandpumpe op ved vores køkkenhave, og så lade den trække vandet fra regnvandstønder som vi stående ca. 50 meter derfra.
Det var jo smart at kunne pumpe vande ud lige dér hvor det skal bruges, i stedet for at slæbe det.
Spørgsmålet er så om det overhovedet kan lade sig gøre…

Uden af have forstand på pumpesystemet, vil jeg da mene at det er ligegyldigt om pumpen henter vandet nedefra (som i de go’e gamle dage) eller den får det gennem en slange som er koblet til en regnvandstønde lidt væk? Hvad mener I?
Kan man stadig købe en funktionel manuel pumpe, eller er jeg nødt til at renovere en gammel model, og kan man overhovedet det?
Har surfet lidt rundt efter oplysninger, og der er vist udbredt enighed om at de gamle pumper kun er til pynt. Der skulle engang være blevet solgt en model hos www.hpv.dk , men de sælger kun til forhandlere.

Kan I hjælpe mig med gode råd?

- Roed
Hej Alle, Vil gerne høre om I kan hjælpe mig... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå ja det var så en stave fejl, såen kaet gå.
Men jeg er sikker på at det var fluor der var tilsat, for vandet smagte ligesom tandpasten gjorde den gang, jeg kan ikke forestille mig at de har tilsat klor til drikkevand, det er jo ætsende. Jeg ved godt at mange svømmehaller bruger klor istedet for salt for at vandet skal have nogetlunde samme bæreevne som saltvand, og fy for pokke hvis man fik det i munden.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis