Tilpasning af Acryl (plexiglas) plader

Jeg vil lave vindafskærmning på min overdækkede terrasse og påtænker primært at benytte klare acryl-plader for ikke at miste lyset.

Jeg har tidligere forsøgt at tilpasse sådanne plader til forsatsvinduer enten med stiksav eller med en nedstrygerklinge. Enten knækker pladerne eller klingen brænder sig fast. Hvilket værktøj virker bedst til at skære i sådanne plader ?

Nogle at ruderne bliver ret store (2 x 1,5m). Hvor kraftig en plade skal jeg op i for at den bliver stabil nok ?

Er der nogen der har erfaringer jeg kan trække på ? confused
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Er der nogle af jer der har nogen erfaringer, gode som dårlige, med Serbetoflex inddæknings ruller.
De er selv vulkaniserende, men det er altid rart at få andres erfaringer med.
www.serbetoflex.dk

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
En god gammel fuksvans er det bedste, det tager lidt tid, men resultatet bliver perfekt. Tykkelsen er jeg ikke sikker på, men jeg skyder på 2-3 mm. hvis det er rammemonteret og 3-4 mm. hvis det bare er skruet på. Jo bedre fastgørelsehele vejen rundt i kanten, jo tyndere plade.

 

Jeg bruger altid min stiksav til det job, med en ret grov klinge på, og så ikke noget med at mase den frem, lad den selv arbejde sig frem med et let tryk. Og så skal du sørge for at pladen ligger spændt fast på en plan flade så tæt på dit savspor som muligt.
Til vinduer i den størelse du omtaler ville jeg bruge mindst 5-6 mm. Hvis du kun skruer pladerne fast til en ramme vil jeg anbefale dig at bore hullerne ca en halv gang større end skruens tykkelse, brug rundhovede skruer og lad være med at skrue skruerne helt tæt på pladen. Den skal helst kunne give sig.

V.h. Håndværkeren
Hvad med en lille vinkelsliber med en tynd fiberskive.

Carsten.
Okay, det virker bare til trapeztagplader af plast, så jeg troede måske det kunne bruges her også...
Jo men med en stiksav kan du også save figure i Plexiglas, Jeg har eks. savet et nyt vindspejl til min sidevogn og til kåben uden problemer.
Du bruger bare en meget skarp kniv med en blad som en næb. rids 2 3 gange så kan du knække pladen af. det virker
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis