Skiver CD/DVD

Hej Alle.

Jeg har ikke før stået i den situation, at jeg skulle tage stilling til, hvilke skiver jeg skulle købe . Ja jeg ved godt det lyder usædvanligt, men det er ikke desto mindre sandt.

Skal det være det ene eller det andet?
Kan DVD skiver bruges til CD eller hvad?
Hvilket mærke skal man købe? er det fuldstændig lige meget hvilket?
Jeg er klar over, at der er noget, der hedder + og -, og så at der er forskel på R og RW.

Jeg kan ikke huske, om jeg skal bruge + el. -.

Er der nogen, der kan berige mig lidt med noget mere viden på dette felt?

Mvh. Carsten.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg købte mine dvd skiver for billigt, nægtede min dvd optager at bruge dem. Ingen problemer på dvd drev på comp.
De fleste kan både + og - , men afhænger faktisk af dvd afspiller, om den har begrænsning. (Og så kommer der nok en "feinschemckker" mening om, at det ene er langt bedre end det andet??)
Og nej, du kan ikke stoppe en dvd i en cd-afspiller, men det modsatte går sikkert, hvis dvd-spillen er af nyere dato. (Der kan faktisk være ca. 20 min rimelig kvalitet film på en "Video-cd")

Så hvis det bare er en "engangsforstilling" så daf ned i Brugsen og anskaf en 5-pack.

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

jeg handler her http://www.azomedia.dk det er billigt og så køb kun dem der står "A-grade media" ved... så får du max en fejlbrænding pr 1.000 stk.
de mest solgte er dvd-r
-/+ er om den skriver ettaller eller nuller
R og W er om de kun kan skrives til eller om du kan genskrive på dem.. altså slette dem igen og lægge nyt på..
dem du kan genskrive på er de dyreste

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis