Tændingslås på en havetraktor

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har nemlig investeret i en 3-4 år gammel havetraktor af mærket "weed eater" med en 12 hestes B&S motor og hydrostatisk gear til den nette sum af 1500 kr. Den trænger til en kærlig hånd, hvilket ikke skulle være så svært.
Det eneste som volder mig lidt besvær er, at tændingslåsen er defekt og i øvrigt afmonteret og væk. Der sidder et multistik med 5 ben i. Jeg er lidt i tvivl om hvordan det problem skal håndteres.
- skal jeg sætte himmel og jord i bevægelse for at fremskaffe en original og formentlig dyr del som passer i stikket?
- eller købe en tændingslås til en mc eller scooter og så klippe multistikket af om koble ledningerne direkte på tændingslåsen? Hvis ja til det sidste forslag, er der så nogen som kan forklare mig hvilke ledninger der skal kobles sammen på hvilken måde?
På forhånd tak

mvh Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders.
Det vil nok være det nemeste at finde en tændnings lås der passer til din traktor, dog mener jeg at de ligner hinanden ret meget fra model til model.
De fleste kører jo også med B&S motorer.
Skal du hen og ændre på ledningerne skal du faktisk have et lednings diagram for den pågældende traktor (eller lave et selv) og så skal du også kunne se på den eventuelle uorginale tændnings lås hvike ben der skal forbindes med de enkelte ledninger.
Jeg kan ikke forestille mig at det vil være en herregård du skal af med for den originale lås, og så er du da sikker på at det virker.
Taget i betragtning af din indkøbspris på have traktoren, kan det vel ikke gøre noget hvis du skulle hoste op med et par kroner extra ??

V.h. Håndværkeren
Hej igen

Så er tændingslåsen indkøbt ved www.almas.dk for den nette sum af 159kr. Almas ligger i Ålborg og jeg har efterhånden klart indtryk af det er et sted med god service (jeg arbejder der ikke og har ikke aktier i forretningenwink )

mvh Anders
Åååårh ! indrøm nu bare at du får en ny havetraktor hver gang du reklamere lidt for firmaet. Men nænner ikke at bruge dem, derfor har du været ude og indvestere i en brugt *GG*

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis