Akku boremaskine

Jeg har med stor interesse læst de tildligere tråde vedrørende akku boremaksiner.

Jeg står og skal købe en akku boremaskine og mærker som DeWalt, Makita, Metabo, Bosch bliver nævnt - men hvad med Hilti?

Jeg er ikke prof håndværker men skal bruge den løbende samt ca. 2 gange om ugen og ønsker en god maskine.

Hvad skal jeg vælge?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Hilti som jeg købte for 10 år siden som jeg ikke er synderlig imponeret af - men kvaliteten idag kan jo sagtens have ændret sig siden :-)

Til gengæld har jeg i sommers købt en DeWalt DC988KA som jeg kun kan anbefale. Den trækker temmeligt godt og holder udemærket på batteriet. Du kan være heldig at finde den til omkring 2000, eller DC987 (uden slag) hos nettobuild.dk til en tusse (hvis du tør købe den der, se evt. tidligere tråd)

Men hvad havde du tænkt dig at bruge på en sådan maskine?
DeWalt, Makita, Hilti, er alle 3 maskiner du ikke går galt i byen med.
Er den til hobby brug som du selv siger en 2 gange om ugen ved jeg Dewalt har en fix lille 12v maskine som er rigtigt god til en lille tusse ( set og købt i XL byg hadsund ) er du klar til lidt mere ville jeg nok gå efter en lække makita de har en KANON lække maskine 18v med slagbor normal bor og skrue maskine i et til av ja den ligge på 2500 ca på tilbud ( den har jeg også ) og det er alså rigtigt lækker den er ikke lige til at stoppe.
Hilti er også en ok maskine jeg er ikke helt vild med den som med makita men den er ok og en maskine der holder i lang tid.

Metabo: efter min mening nået billig lort som jeg ikke ville smide penge ud på men igen hver sin smag.

Bosch: den grønne line af den, er igen ( efter min mening ) nået billig lort som man skal holde sig fra, det blå af det er hvis rigtigt ok ogsa, jeg må sige jeg ikke selv har prøvet det men har hørt gode ting om det.

Hvis det er priser du kigger lidt efter ligger Dewalt makita hilti og blå bosch i den dyre ende, og metabo og grøn bosch i den billige ende, jeg tror nu stadig på du få hvad du betaler for så var jeg dig og bare skulle bruge den som skrue maskine ville jeg nok suse ned efter den tilbuds dewalt til en tusse hvis der er flere de blev hvis lave til åbening af XL byg eller check nettet.


Jeg vil lige sige en ting til slut, jeg er selv en af de tosse der nok har for 200000 kr maskiner og det er alså IKKE et must at købe de dyre maskiner for at kunne gøre det selv , de billig kan man også godt bruge til de opgaver man nu har men det blev sagt en god maskine og derfor ville jeg lige give mit besyn med sådan som jeg nu syntes
Skal du vælge imellem Makita og Dewalt får du noget bedre service ved Makita, hvis den evt. skal rep. Dewalt er faldet af på den..

Bosch er desværre ikke helt ind, ved mig, da deres batterier er dårlige, og ikke kan lade i fx frostvejr.. men det får du nok ikke brug for :-)

Men hva med de nye Hitachi, det en ok maskine til billige penge.

Selv ville jeg vælge Makita :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Har den "nye" Makita 18v 3amp med slag..vildt kraftig maskine med 3 gear og slag og pænt lang batteritid/kort opladnings tid....driver let et 13mm bor i mursten og beton eller lange karmskruer i gasbeton/fuger og andre lette matrialer uden forboring...
DEN KA JEG VARMT ANBEFALEsmile

Ved godt det lyder som reklame så for en go ordens skyld ska jeg lige sige at jeg ikk sælger Makita, jeg elsker bare deres værktøjsmile
Tak for de mange interessant indlæg.

Til Staun - jeg skal bruge maskinen all round så jeg er villig til at bruge lidt ekstra hvis jeg ved jeg får det jeg betaler. Der skal ikke være nogle undskyldinger for at det er dårligt værktøj jeg har og der er gået lidt lir i det... .

Jeg kan forstå at Hilti tilbyder en ret god service for en prof. håndværker, hvor rep. indenfor x antal dage, men jeg kunne godt tænke mig at vide mere om produktets kvalitet i form af motor, brugervenlighed, m.m.

På forhånd tak.
Hilti ville være mit valg, hvis jeg skulle have nyt. Gennemført kvalitet syntes jeg, og giver god garanti/service. Dog svært at finde på tilbud, men man kan være heldig..

..Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis