fluer

hej jeg har i år en halv million fluer inde hver dag de er ved at gøre mig vanvitig.vi bor i udkanten af en lille by ikke i nærheden af hverken svinefarme eller minkfarme, det har aldrig været et problem før.hvor kommer de fra vi har en stor grund med mange gamle træer og buske men det har jo været der hele tiden.er der en der har en god ide ud over smækkeren og holde døre og vinduer lukket
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken type fluer drejer det sig om?

Har du en kompost dynge, eller nogle vandhuller i nærheden, hvor der er mulighed for at fluerne kan klækkes?

Mvh
Bodker

Mvh.
bodker

Hej jj.

½ million er godt nok mange.

Jeg faldt i søvn, da jeg havde talt 4.756 stk. og ikke havde nået bare vindueskarmen blush

For det år - godt nok på Island, var vores sædvanlige gæsteværelser bombarderet med fluer. Masser af døde i vinduerne og på gulvet og så de ulækre: alle de halvdøde.

Men det var altså kun det ene år ud af mange mange år, og ikke i andre rum.

Gad vide om det kan være en "juleflue" der har udklækket alt sit yngel netop her?

Jeg har aldrig kunne komme på andre begrundelser.

Konklusion: En levende flue i december= flueplage næste år, så bær den ud i kulden.

Hvis nu andre har haft samme oplevelse, kunne vi måske i denne tråd få en næsten videnskabelig bevisførelse for det.

Mvh. JørgenE


Mvh. JørgenE
hej igen det er alm flue r tror jeg nok,vi har ikke mere kompost end før og det ligger ca 150m fra huset men vi har 1 guldfiskedam tæt på huset hvor fiskene døde i vinters, han fluer komme derfra? der er kun planter og frøer i dammen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tøm din guldfiskedam, og grav "indholdet" ned.
Læg plastik, helst sort, over din kompost. Så er jeg sikker på dit flueproblem er løst.

------------------
bodker
"Don't complain about farmers
with your mouth full!"

Mvh.
bodker

Annonce
OK, her er et par ideer der virker:

1: Fyld vand i en gennemsigtig plastpose, hæng den ved den dør eller vindue som du åbentbart har åbent. Fluernes øjne kan ikke lide det optiske som vandet i posen gør og fluen flygter.

2: Se om du kan opdrive en plante der hedder "Ørepineblomst". En sådan har jeg selv lige fået og den holder fluerne ude af stuen. "Dask" lidt til planten og den vil afgive en duft som fluen ikke ka´ li´. Jeg har hørt at man havde denne plante i vinduskarmene i de gamle gårde, sikkert af samme grund. En Hampplante har i øvrigt samme virkning og den kan du ryge til vinter. Men det er jo en helt anden historie...

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Nogle landmænd bruger en rovflue, der dræber de alm. fluer. De skulle være opdrættet under andre forhold end dem vi her i landet, således at de selv dør efter en tid p.g.a. klimaet.
Prøv at spørge på skadedyrslaboratoriet evt. sende en flue der ind - så får du at vide hvordan du bekæmper dem.
Held og lykke..

P.S. det er ellers oppe i tiden med fluefiskeri, men hvordan mon man får dem på krogen

Elektrikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis