Har svært ved at dreje

Hej med jer, jeg har en Ford fra 96 som lige er nysynet, men i går da jeg kørte hjem fra fodbold, havde jeg meget svært ved at dreje, hvad kan dette skyldes?

Jeg har selv tjekket dæktryk osv, men er lidt bange for det evt kan være en defekt servostyring?!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der servoolie nok på?
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er en særlig beholder til dette.
På¨en Mondeo sidder den i højre side af motorrummet.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej! Jeg har problemer med min servostyring! Den sætter nogle gange udsad og der er lige blevet skiftet servo pumpe og styrhus!!!confused Kan det være forkert olie?? Der er hældt automatgears olie på ( det røde stads).
Bilen er en Chevrolet Silverado 6,5TD årg 1997 4x4

Håber der er en der kan hjælpe mig, da jeg er ved at være godt træt af det!
Den sætter altid ud når jeg er ved at forlade en pakeringsplads ved brugsen, hvor der er proppet op med biler

Mvh

KC
Olien er fyldt op til mærket og remmen er automatisk opstrammet - Den er meget stram, så tror ikke det kan være det...confused

Mvh

KC
Remmen kan også være gammel og slidt, så den er for glat og hård.
Som jeg forstår dig, er problemet netop ved "hård" påvirkning, og netop i den situation, kan en slidt eller forkert rem svigte.

Hvis svigtet følges op af hylende lyde, er det remmen.

Hvis det også er i orden, må du til at kigge på de nye komponenter igen evt. reklamation.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ved for lav tomgang kan den også være svær at dreje..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Er blevet fortalt at det er noget elektronisk der skal nulstilles! så skal på værksted sidst på ugen!smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis