Reparation af alumast dmfv 2 6340 18-03-2007 07:09 Jeg har en knækket alumast til en Askeladen combijolle - er der nogen der har gode ideer til, hvordan man sætter den sammen? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 18-03-2007 08:25 Har du faldene inden i masten eller ligger de uden på !Ligger de inde i masten er du nødt til at laske den sammen ved at popnitte nogle der til formede aluminiums plader uden på masten. Og er der ikke liner i masten kan du sætte et der til passende aluminiums rør ind i masten og popnitte det fast. Du skal nok bruge nogle 4 mm. popnitter, det er meget vigtigt at du bore hullerne så nitterne lige kan presses ned i hullerne. V.h. Håndværkeren
JBN 40 3120 22-03-2007 16:17 Hej.Med hensyn til håndværkerens "popnitter", skal du for egen skyld huske at benytte monelnagler der består af en speciel legering, da almindelige popnitter vil forårsage galvanisk tæring hvis de har kontakt til aluminium eller rustfrit stål.Mvh JBN
Håndværkeren 20251 22-03-2007 16:29 Hej JBN.Det har jeg godt nok ikke været ude for endnu, at der opstod galvansk tæring med aluminiums popnittet i en aluminiums mast, og jeg har da lavet et par stykker, også hvor jeg har nittet rustfrie beslag på masten.Måske jeg bare har være heldig ? V.h. Håndværkeren