Havetraktor

Hej
Min havetraktor vil ikke starte.Den er helt død,den siger absolut intet,ikke engang et klik når jeg drejer nøglen.Batteriet er nyt og der er 14,5 V på det og alle celler er ok.Sikringen efter batteri er ok og der er støm ned til en fordeler som sidder bag motoren.Det er første gang jeg har en havetraktor så mulgheden for at jeg laver en fejl er rimelig stor.Jeg sidder på traktoren,træder bremse ned og klippebord er oppe og jeg kan ikke finde på mere jeg skal gøre.Så hvis jeg mangler at gøre noget,må i endelig fortælle mig det.Jeg har selv tænkt på om det kan være en af kontakterne der er defekte.Hvordan måler jeg dem ud? eller måske luser dem ud så jeg kan finde den der er istykker.
Mvh
Torben
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at løfte foden en lille smule fra bremsen når at du starter den der sidder sommetider en lille kontakt som man påvirker når at man træder bremsen helt ned og det påvirker at den ikke kan starte
Der er også en helt anden mulighed, under sædet på din traktor sidder der en sikkerheds kontakt der skal stoppe motoren og fjerner alt støm når du rejser dig fra sædet, den kan være itu, jeg har for at undgå at den stopper sat en lille stump plastic imellem kontakt fladerne, da jeg også bruger traktoren uden klipper.
Så du må lige tjekke om det er der problemet sidder, kontakten sidder på de fleste maskiner lige ved hængslet imellem stolen og traktoren

V.h. Håndværkeren
Hej
lopus.Den står i frigear.
Jeg tror selv at det må være en stel et eller andet sted.Som håndværkeren skriver kan det være i kontakten i sædet.Det jeg er i tvivl om er hvordan jeg tjekker om den er defekt.Virker Kontakten som stelforbindelse til starteren.
Mvh
Torben
Annonce
På min virker den ved at den lukker af for strømmen fra bateriet og korsslutter tændningen.
Har du slået klipperen fra? Ikke hævet. Min kan ikke starte hvis den er slået til.

Hvis det ikke hjælper, så se om du kan finde en brugsanvisning på nettet.

Mvh Thomas

Hej Thomas
Det var lige netop klipperen der ikke var slået fra.Jeg opdagede at min genbo også havde fået en havetraktor og hans kunne køre.Så jeg besøgte ham og jeg kunne med det samme se hvor min fejl var.Jeg havde bildt mig selv ind at positionen på håndtaget skulle være oppe,hvorfra jeg havde fået den ide ved jeg ikke confused.Da jeg kom hjem startede den med det samme,så nu kan græsset bare begynde at gro,jeg er klar smile
Mvh
Torben
Det er der så forskel på, for på min skal håndtaget være oppe for at den er slået fra og hævet op.

V.h. Håndværkeren
hej Håndværker
I mine øjne var det også det mest logiske at håndtaget skal være foroven,men jeg kan godt se nu som traktoren er skruet sammen så skal håndtaget være nede for at klipperen er slået fra.Jeg har lige kørt den første tur og er allerede punkteret. ØV mad
Mvh
Torben
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis