Renovering af kældervægge

Hej Alle

Jeg er så småt gået i gang med at renovere vores kælder. Jeg havde håbet på at der var et pudslag på væggene, som jeg kunne banke af med en elmejselhammer, men jeg fandt ud af at kældervæggene delvist er bygget op af kampesten (ihvert fald ikke rigtige mursten). Sådan ser det i hvert fald ud. Vores ide med kælderen er at få banket alt pudset af, og så pudse dem op i noget de kan ånde igennem. Men hvad skal jeg bruge for at "rense" dem af for puds, maling + div.
Kan jeg Sandblæse? Nogen der har nogel ideer til at gøre det og hvad hedder det jeg skal pudse dem op i bagefter. Vi vil helst have vandskurede vægge, men det er sikkert tvivlsomt eftersom ydervæggene er af kampesten

Tak for hjælpen

Mvh NTvede

ps. har prøvet at søge efter emnet

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort det samme, du skal ikke være ked af kampsten, de suger ikke vand. Hvad med sådan en nåle hammer til en kompressor.

Sandblæsning, sviner det ikke meget. Har selv foreslået det til fjernelse af plastmaling, men det er en anden snak, her er mulighederne små.

Hvad gjorde jeg.

Af med pudslaget. Gjorde væggen rigtig fugtig (med en havesprøjte), blandede flisklæb og ellekildegrus, malede med det på væggen, det bandt de purøse vægmaterile lidt mere sammen igen, og lavede en god grund for nyt puds.

Hele væggen blev som et korn 30 papir. Det skulle tørre inden næste omgang.

Pudsede med 9% strandmørtel, har 4 - 5 cm. puds nogen steder så derfor 9%. Malede med Cempexo.
Nogen vil sige vandex, søg på det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også