Bygge projekt i nabohøring

Snakkede med min teknisk forvaltning igår, for at hører hvordan det gik med min byggetilladelse, og der fortalte de at den skulle i nabo høring.

Men jeg glemte at spørge hvor langt tid det tager, og hvor stor en del af nabo'erne der har indflydelse.

PRojektet skal i nabo høring fordi bygningen kun ligger 20 cm fra skel??

Nogen der ved om det kun er de nabo'er der bor på modsatte side af skel der bliver spurgt og evt hvor lang tid der går inden jeg kan få mit svar.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har været igennem samme tur, og det tog ca. 1 måned med nobohøringen, men der gik også en måned inden den kom igang, så ialt 2 måneder.
Men det er meget afhængig af din kommune, og hvor travlt de har, og i de her sammenlægningstider, tror jeg du er nød til at væbne dig med tolmodighed.
oki, selve behandlingen har kun taget 1½ uge indtil vider så der er jeg meget positiv, men havde også regnet med ca 4 uger til nabo høring, og det er jeg ked af for planen var at jeg skulle støbe gulv i påsken, men det annulerer jeg bare.. Hehe.. ØV
Ved min nabohøring havde naboerne 2 uger til at give indsigelser, og så gik der 2 uger inden jeg fik svar.
Men ring og spørg, om hvornår du kan regne med svar.
Iøvrigt var det kun naboerne, der blev spurgt, (1 på hverside) og ikke genboer.
oki, det er nemlig bare en hjørne grund jeg har og i princippet er det kun den ene nabo der kan se bygningen.. men må lige ringe til dem mandga.

Tak for svarene
Har prøvet det med nabohøring i forbindelse med lovliggørelse af et redskabsrum. Jeg opdagede først, at det ikke var lovligt opført, i forbindelse med salg af huset, fordi ham der lavede tilsynsrapport også lavede en opmåling der ikke stemte med BBR.

Da det skulle lovliggøres (søges byggetilladelse) fandt jeg ud af at det ikke overholdt reglerne. Det var 2,8m høj og 12,5m lang, selv om maks i skel var 2,5 og 12 m. Manden fra teknisk forvaltning beroligede mig med at jeg bare skulle søge om dispentation og det skulle i nabohøring ved den nabo det lå i skel til. Han havde så et par uger til at reagere i, hvis han var utilfreds. Men det kunne også gå hurtigere. Hvis naboen sender svar tilbage, om at han ingen problemer har med det, kan sagen afsluttes med det samme. Min nabo havde ingen problemer, da han aldrig havde set det anderledes. Det var også sådan, da han købte hans hus.

Manden fra teknisk forvaltning gav et andet råd, som du måske også kan bruge. Inden din nabo modtager nabohøringen fra kommunen, så fortæl ham hvad der er du har tænkt dig. Så bliver han ikke så forskrækket og frygter det værste når han får sådan et brev.

mvh Hans
tak for det hans og tak for rådet om at kontakte nabo'en.

Har allerede kontakte nabo'en og fortalt om projektet som han intet har imod.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis