Terhi 375

Hej LDS.dk

Jeg har en gammel Terhi 375 der har liget nogle år, som jeg nu gerne vil forsøge at lappe revnerne i bunden af. Det på trods af advarslerne om revnede Terhi´er...

Jeg vil skumme hulrummene ud, dække med terhi fix og så forstærke med et lag glasfiber. Men kan jeg få glasfiber med tilhørende hærdner (rigtigt?) til at arbejde sammen med det plastic som Terhi er lavet af?

Glasfiberen skal egentlig ikke holde noget, det bør terhifixen vel gøre, men jeg ser det mere som en ekstra sikring/forstærkning....

Nogle gode links/tips til hvor jeg får fat i terhifix og glasfiber til billige penge?

På forhånd tak, Bobby....
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bobby.
Sandsynligheden for at du kn få glasfiber til at holde på en blød plastic er meget lille. Det er er køb og smid væk jolle.
Jeg kan godt huske at de var utroligt populærer da de kom på markedet, har selv stået og slået på den med en lægtehammer i Forum en gang i 60 erne.
Men jeg ville nok anbefale dig at droppe ideen om reperation, og så finde en anden brugt på markedet i Glasfiber. Det vil du nok blive bedst tjent med i længden.

Ps. Iøvrigt ! Velkommen på LDS.

V.h. Håndværkeren
Hej Bobby,

- jeg har selv haft en Terhi 375, og du kan sagtens reperarer den med Terhi-fix - specielt i bunden.

Den tidligere ejer af min havde reperareret med et eller andet, muligvis Terhi-fix, slebet og lagt glasfiber ovenpå, og malet overpå, men det hold ikke.

Jeg fik et råd om at fjerne de gamle reperationer (der iøvrigt stammede fra en påsejlnings ulykke) skærre skaden op (det var flænger) til tykkelse af en tændstik, så der var plads til Terhi-fixen inden i skaden, reperarer og male.

Første gang holdt 90%, næste gang 99-100%, husk malingen.

Husk også at en skade er et svagt punkt, så den skal løbende kontrolleres.

Med henblik på skum, - så skal huske på at noget skum, suger vand og gør din båd tung, istedet for at give en opdrift.

>>Hilsen Lars cool
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også