Ekkolod duer ikke

Hej

Mit ekkolod - et eagle ultra classic (ca. 1996) duer ikke mere. Der skulle ikke være problemer med el-tilslutning eller tilslutning af transduser, så jeg tror simpelthen det er stået af. Jeg har efterlyst et på nette bl.a. i dba, men har ikke fået nogen svar. Jeg ville gerne undgå, at skulle skifte kabler, og jeg vil derfor spørge her, om nogen af jer ved om et andet brugt ekkolod af et andet mærke kan anvende de samme kabler til el og transduser, så jeg kan købe et sådant på nettet og ikke skal til at lægge nye kabler.

hilsen Columbus
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet www.mmc.dk det kunnevære de stadig har den model, eller en lignende så du ikke behøver at skifte kabler.
Klik på det danske katalog, ved siden af det Danske flag.

V.h. Håndværkeren
Hvad fejler det?
Er der ingen mulighed for det kan laves ?

Kender ikke prisen på et nyt.... Måske er det også meget bedre med et nyt.
Er det ikke den samme transducer de sælger til alle ekkolod?

Jeg har lige købt et nyt, og har da tænkt mig at prøve bare at tilslutte det til den gamle transducer.

vh Trio80
Tak for svarene
Det giver nogle fif,
men er der ingen der har prøvet andre mærker på de samme kabler ?
hvis jeg sksl købe nyt, så er det nok bedst at skifte det hele ud ?
Jeg har aldrig haft sådan noget elektronik i mine både, men klaret mig med en lodline.
Jeg kan dog fortælle dig en lidt sjov måde jeg brugte da jeg havde en Katamaran. jeg hold øje med Svanerne, spiste de ved kun at dykke hovedet ned, var der for lidt vand. Vendte de derimod rumpen i vejret var der vand nok.

V.h. Håndværkeren
Hej Columbus

Jeg har i min tid som bådejer haft adskillige instrumenter fra både Garmin, Eagle og Lowrance, ligesom mine kammerater. Transducerne er forskellige - de kan køre på forskellig frekvens, have forskellig effekt og elektrisk være forskelligt forbundet. Der er en meget stor producent (Airmar) som laver mange OEM transducere, men det er ikke umiddelbart muligt at skifte uden at vide hvilket apparat det skal bruges til.

Jeg tror derfor du skal indstille dig på at trække nyt transducerkabel, strømforsyningen kan du jo nok beholde, bare du spljeser til det rigtige stik.

Afhængig af dit behov kan du jo finde mange gode produkter fra et par tusind og opad, hvilket gør at du nok ikke skal overveje en reparationwink .

Held og lykke med projektet
Thomas
Tak til Kansas M - håndværkeren - (og jer andre) jeg indstiller mig på enten at støve et af samme skalg op - eller investere i et nyt.
VH
Columbussmile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis