sol mur

Hej ja så er det tid igen til at jeg skal ha lidt hjælp biggrin .


Vi skal til at lave en 4 5 meter lang mur ud fra en gammel lade og den skal være ca 140 cm høj.

Min ide er:

grave 100 cm ned til frost frit sa det ikke skupper sig og støbe en sokkel , nå det er halv tørt ville jeg stikke tenta stål ned i den 1 for hver 20 cm så lade det tøre en 2 3 dage og så smide 2 vandfaste plader over på som en form der er 140 høje og fylde op med beton, muren skal være 23 cm tyk hvis det skal passe med laden men minder kan vel også gøre det.

har du en ide eller er min ide helt hen i skyer ??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror umiddelbart det er lettere at bruge fundablokke, eller lecablokke i stedet for at in-situ støbe.
Det er ikke lige til at hamre sådan en forskalling sammen, så den er helt lige og bevarer sin form efter der er blevet støbt.

Hvis du bruger fundablokke kan du evt. støbe nogen armeringsjern ned i soklen, der så rager et lille stykke op. Denne armering kan du så forlænge når du murer fundablokkene.

Blot et forslag.
Hej morten.

Jeg vil give Knaldperlen ret, at opsætte en forskalning er ikke bare sådan lige noget man gør uden kendskab til sådan en sag, og hvorfor vil du dog grave en meter ned, for at støbe en mur, når det kun er en læmur der er tale om.
Det var bedre om du gravede en 25 cm dyb rende i ca. 60 cm. brede og fylder et 10 cm. lag beton på, med vinklede tentorstål der stikker op i midten, med en sådan afstand at de passer til fundablokke.
Så kan du så når betonnen er rigtig tør bygge en mur op i fundablokke som du fylder med beton efter hånden som du bygger der op ad.
En muret murstens væg ser godt nok flottere ud, men hver sin lyst.

V.h. Håndværkeren
nu skal du bare hører, du graver 90 i jorden, uanset om det er læmur eller bærende væg, og ja du kan sagtens lave forskalling , men du skal skrue reglar på dine plader med passende mellemrum så det bliver en fast og ikke bøjelig forskalling,,,,,



www.je-nielsen.dk
Hmm ! Hvem der så bare var en flue når manden begynder at fylde beton i.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis