Opsætning af stillads thomas2000 2 19-06-2001 08:41 Er der nogen der har erfaring med opsætning af stillads til reparation af skorsten (fugning samt revne i "topstykke")?? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Jørgen 489 20-06-2001 23:14 Jeg har prøvet det een gang. Og der lavede jeg en "skrævert" af træ, der kunne ligge på rygningen og havde lange ben ned ad den ene side og korte ben + en plade jeg kunne stå på incl. materialer til den anden. De lange ben sørgede for balancen, så den megen vægt på pladen ikke fik den til at tippe over som en gynge.Hvis du tænker dig en stige, hvor benene er bjælker, og hvor du sætter hvert af de 2 ben der skal møde hinanden foroven sammen med en gennemgående bolt i et forboret hul, så de kan bevæge som stigen der klappes sammen - et tværbrædt, der holder afstanden = øverste trin) og så et stort trin til den ene side (der hvor du står) og alt for lange ben til den modsatte side, så har du konstruktionen.Mvh. Jørgen. Med venlig hilsen Jørgen
ThomasB 1608 02-07-2001 23:32 Eller også kunne du bruge en tagstige.Kan købes i ethvert byggemarked.Og pas så på med at rende rundt oppe på taget. I starten man kommer derop kravler man rundt med nerverne uden på tøjet. Efter ca. 3 timer på taget bliver man altså kåd..og så er det at man skal passe på at man ikke bliver dumdristig.Med venlig hilsenThomasB
Jørgen 489 03-07-2001 00:34 Det lyder som et brækket ben - eller?Mvh. Jørgen Med venlig hilsen Jørgen
ThomasB 1608 03-07-2001 15:28 Nej, jeg har ikkr brækket noget...7-9-13, knock on wood, og hvad man ellers siger.Men jeg har taget mig selv i at være dumdristig..og man skal sgu passe på i 8 meters højde. Så heller gå 2 gange end at rende rundt med 3 tagplader, 2 lægter, en sav, en skruemaskine samt 2 pakker skruer.MvhThomasB