Styring af gulvvarme..

Hej..

Jeg er ved at lave nyt badeværelse med gulvvarme.
Under min søgen på nettet er jeg faldet over en DANFOSS trådløs rumtermostat hos www.privatgrossisten.dk .
Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan den virker..
Så vidt jeg kan se montere man føleren på væggen i badeværelset og så sender den til en ventil som er monteret på gulvvarmesystemet.. confused

Er der nogen som kender til denne type..
Er jeg rigtigt på den når jeg mener man kan nøjes med en rumføler og en termostatventil.. Eller skal man have de der masterregulatore.. ???? confused ????

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johnny

For det første skal du gå langt uden om Danfoss's trådløse styring, kig i stedet efter Megatherm Magneta's system. Du skal bruge trådløse termostater, thermomotorer, samt et mastermodul, jeg har købt et sæt til styring af 5 kredse, det koster incl. nye ventiler ca. 6500 kr. incl. moms og det er nemt at montere hvis man har en lille smule snilde :-)

Mvh.

Claus


Morten
Det var godt nok mange penge..

Det var bare fordi, det system fra DANFOSS løber op i 750 kr alt incl..

Det andet bliver alt for dyrt.. Så sætter jeg bare en almindelig ventil på istedet for..

Er der mange problemer med DANFOSS's system.. confused

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Så har du HELT sikkert ikke alle komponenterne med til Danfoss systemet, da det er dyrere. De problemer der er med Danfoss's trådløse system, er at hysteresen er alt for stor, og rumfølerne bruger batterier som det var for sjov. (min chef har et system, hvor Danfoss's har været ude mange gange for at prøve at få det til at køre, men resultatet blev at smeden der havde sat det op måtte skifte det ud til et andet mærke!!)

Morten
Hej smile

Jeg tvivler på at Danfoss laver et møgsystem.

Danfoss er en af verdens største producenter af termostater og lign.

Jeg ville ikke have nogle betænkeligheder ved at montere Danfoss. Hvis ikke det virker, så skal de bare fixe det - ellers skal de tage det af produkt-programmet.

Det du har kigget på er:

Trådløs rumtermostat: http://varme.danfoss.dk/PCM/Presentation/ProductType.asp?DepartmentID=6&LanguageID=14&Show=&ProductGroupsID=109&TypePID=26081&MenuUID=

Den skal kobles op på:
Master Regulator: http://varme.danfoss.dk/PCM/Presentation/ProductType.asp?DepartmentID=6&LanguageID=14&Show=&ProductGroupsID=109&TypePID=26080&MenuUID=

Så du kan ikke lave det for 750,-
Du kommer op omkring 3000,- før det virker.

Se her: http://varme.danfoss.dk/PCMLiterature/ShowFile.asp?FileID=2086 (PDF fil)
Det er en god oversigt over systemet.

Mvh
ThomasB
Okay.. Ja jeg kan godt se at det løber op..
Jeg troede bare at når det kun var et gulvvarmesystem at man så kunne nøjes.. smile
Men som sagt, jeg havde ikke en s... forstand på det..

Tak for de gode svar..

Tro bare jeg vælger en almindelig termostatventil.. Det kan vist gøres billigere..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Annonce
Så skal du bruge en returventil.

En almindelig radiator ventil duer ikke rigtigt. Men det er stadigt billigt og med en enkelt kreds giver det ikke noget problem.

Venligst Njord

MVH Njord
hvis du kun skal have gulvvarme på badeværelse vil jeg også foretrække en retur-ventil. Da man ikke skal skrue op og ned for varmen hele tiden. og huske en luft skrue.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hvis du kun skal have gulvvarme på badeværelse vil jeg også foretrække en retur-ventil. Da man ikke skal skrue op og ned for varmen hele tiden. og huske en luft skrue.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad er fordelen ved en returventil vs en "almindelig" termostat i forbindelse med gulvvarme (og er der nogen ulemper)?

Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej
Hvis man lige ulejliger sig selv med at bruge søgefunktionen og gennemlæse historiken omkring emnet, vil man opleve at den her debat rent faktisk har fundet sted tidligere.
Prøv at søge under 'gulvvarme' og oplev en verden åbne sig for dig med alle de oplysninger du måtte ønske dig omkring netop styring af gulvvarmekredse.
Men...at bilde sig selv ind, at man kan regulere en gulvvarmekreds med en reurventil og få en fornuftig drift HELE ÅRET, svarer til at tro, at du regulerer din bils hastighed ved at holde gassen i bund hele tiden og træde på bremsen når det går for stærkt. Et gulvvarmesystem designes til fremløbstemperaturer mellem 35 og 40 grader og hvis din kedel/ fjernvarme leverer vand med højere temperaturer end dette, vil du uvægerligt få områder på gulvet med temperaturer over det ønskede. Du vil med andre ord opleve zoner, hvor du skal gå på det sorte af neglene på grund af varmen og og zoner, hvor du er i tvivl om skidtet fungerer.
Yderligere vil din energiregning stige, eftersom din energiafgivelse stiger i forhold til temperaturforskellen mellem medie 1 ( vandet i slangen) og medie 2 ( gulvets materiale + luften i lokalet). Din varmeudgift vil uden tvivl overstige energiudgiften til cirkulationspumpen.
Sidst men ikke mindst; ærgrelsen over at lave noget klamp, der giver dig diskomfort og dårligt fungerende anlæg, holder længere end glæden ved at spare de småpenge, der her er tale om!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis