Betonboring i udendørs trappe

Hej

Er der nogen der har erfaring med beton / diamantboring ?

Jeg skal have lavet et nyt gelænder til vores trappe ved hoveddøren. Det tidligere gelænder var støbt ned i trappen og det skal det nye også. Det gamle gelænder er skåret væk og nu vil jeg have de oprindelige 80 mm huller boret op igen.

Kan man leje en maskine til ovenstående eller skal jeg til en fagmand? Og er det til at gå til?

[URL="http://www.hetta.dk"][/URL]

**************
lasse-k
Webside om Børnetøj
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt leje sådan et pneumatisk bor (Slagboremaskine)
Hvis du bare skal have knurret nogle huller til gelænderet er det ikke noget problem. Men hvis de skal sidde lige der hvor de gamle var, skal du jo også møje igennem det gamle jern...

Hvis det er tilfældet tror jeg ikke det er nok med et alm bor. Det vil simpelthen blive ødelagt!!

Jeg ved at man kan købe kopbor til beton. Måske kan du finde et bor der er lige nøjagtigt så stort at det kan gå udenover det gamle jern. Det er nok mit bedste bud pt.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har lige fikset det. Jeg kunne se på den gamle beton, at der fra den oprindelige støbning var lavet ekstra store huller til gelænderet. Jeg har boret hullerne op igen med et almindelig murbor (masser af huller ...) og renset op med en mejsel - og så kunne jeg fiske stumperne fra det gamle gelænder op med fingrene. Og så er jeg klar til det nye gelænder ...

Tak for svar / forslag til jer begge.

**************
lasse-k
Webside om Børnetøj
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis