Puch Maxi med banke/hamre lyde

Hej

Har en gammel puch maxi 50 kickstarter - kører fint - men nogen gange (ja kun nogen gange nu bare oftere) siger den nogle mærkelig hamrelyde fra neden ved motor et sted tror jeg !

Men det er ikke i takt med hjulenes rotation eller farten og jeg har lagt mærke til det kun er når jeg gasser op. Dvs. kører jeg 35 kmt med fuld gas er lydene der og hvis jeg slipper gas og faktisk stadig kører 35 kmt i et kort sekund stopper lyden??? hvad kan det være?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok en der kører motorcyckel der ikke gider at høre på den mere ,og derfor har forhekset din knallert.
Jeg har det samme problem bare den anden vej,altså, hver gang jeg har noget med min mc så kommer der en masse knallert-larm.
biggrin

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Hej,
Det KAN være bøsningen i plejlstangen hvor krydspinden til stemplet sidder.
Prøv at afmontere tændrøret og stikke en skruetrækker el. lign. ned i hullet.
Prøv så ganske forsigtigt at dreje på svinghjulet - frem og tilbage. Hvis ikke skruetrækkeren følger præcist med op og ned - kan det være den nævnte bøsning og/eller plejlstangslejet i krumtappen.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hejsa
Bankelyde er jo et noget stort begreb..:-)
men det kunne være fordi du kører på for lavt oktantal.. prøv at selvblande noget olie med en 98 okt m/bly.. ikke sikkert det hjælper.. men kunne godt tro det..
Du kan aldrig rigtig vide hvilket oktan de putter i færdigblandet benzin.. min erfaring siger mig, det nok ikke er det dyreste ;-)..
Måske er det derfor de fleste MZ altid banker... ha ha.. kom så håndværker ;-)
Mvh Jan J
Jeg har kørt med det samme benzin (+ alm 2 takt olie) i samme forhold i et år uden bøvl, men nu siger den af og til dvs. næsten hver dag de der lyde når den kører max fart men kun når den får gas, dvs. hvis jeg kører med fuld gas siger den lyd, dog ikke i takt med farten men men langsommere og når jeg gasser helt ned og den trilelr med næsten samme fart er lyden væk indtil jeg gasser op igen ?
Citat fra dosdesign.dk

Jeg har kørt med det samme benzin (+ alm 2 takt olie) i samme forhold i et år uden bøvl, men nu siger den af og til dvs. næsten hver dag de der lyde når den kører max fart men kun når den får gas, dvs. hvis jeg kører med fuld gas siger den lyd, dog ikke i takt med farten men men langsommere og når jeg gasser helt ned og den trilelr med næsten samme fart er lyden væk indtil jeg gasser op igen ?


Hej Igen...
OK... kan godt se det måske lyder lidt mærkeligt, men en benzinmotor kan ikke tåle at køre med for lavt oktan i længere tid.. det er det samme for en diesel moter, der hedder det bare cetan..
Men syntes du lige skulle prøve, det er nemt og koster ikke meget, og så ved du da om det er det..
Prøv det sammen med et nyt tændrør. Det er hurtig og nemt, og så er det prøvet..
Har jeg ret når jeg tror den ikke banker når du fx. kører fuld fart opaf en bakke..??
Alså kun lyde ved fuld fart, men med "ubelastet" moter (ned af)..eller lige ud og med medvind ??
Det er vel ikke "bare" fordi den begynder at "firetakte" ???

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis