Tilbygning - Vægge ?

Jeg er igang med at undersøge hvordan og hvorledes jeg skal have konstrueret væggene i en måske kommende tilbygning..

Det eneste jeg ved er at ydervæggen skal beklædes med lærketræ eller lignende og indervæggen skal være en dobbelt gipsvæg...

Men hvad skal selve den bærende del af vægge laves af.... Multiblokke måske... Og hvad med isolering..? ... Hvordan vil et sværsnit se ud af min væg, og hvor tyk ender den op med at være ?

mvh
Anders
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal have lærk på ydersiden, og dobbelt gips på indersiden, synes jeg egentlig at du er godt på vej til at lave væggen, som en let skeletkonstruktion. Det kan laves i træ, eller tynde stålprofiler, eller lidt sværere stålprofiler med udfyldning af træ i mellem.

Så kunne et tværsnit se ud som følger set udefra:
Lærke beklædning.
Afstandsliste.
Vindspærre.
Isoleret skeletkonstruktion.
Dampspærre.
Isoleret forskallingslag på 50 mm for at elektriker kan komme til uden at gennembryde dampspærre.
2 lag gipsplader.

Carsten.
Hej Carsten

Det lyder jo egentligt utroligt simpelt, og som noget man ikke behøver have en håndværker til..

Hvor tykt skal skelettet være, og hvor meget isolering skal der i før det overholde reglernerne for isolering af tilbygninger ?

Vil en konstruktion i træ/stål være akurat lige så god som en løsning med multiplader rent isoleringsmæssigt ?

Skellettet mod de eksisterende vægge, skal de monteres med afstandsklodser og så fuges ud med en kraftig gummifuge ?... Således det huset og tilbygningen arbejder uafhængigt ?

/Mvh
Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis