Bordplade Udendørs

Jeg vil gerne have mig en bordplade under halvtaget på min terrasse, til at sætte fra på når jeg griller.. Men hvad skal jeg vælge?

Jeg vil gerne have en i træ, har tænkt på at købe en i nyatoh eller sådan noget, men er bange for at den vil komme til slå sig pga fugten..

Hvad har i andre gjort??

Hilsen Søren
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren.
En af grundene til at træ slår sig er hvis det bliver ujævnt fugtigt, d.v.s. våd på overfladen men tør på undersiden, det kan du undgå ved at oliere den grundigt på både over og underside.
Et par kraftige planker vil holde længere end en stavlimet bordplade.
Du må bare ikke bruge impreneret træ til et sted hvor der skal anbringes madvarer.

V.h. Håndværkeren
Tror at jeg vil prøve at købe en plade og så oliere den rigtig godt..
Men er stadig åben for forslag..
Hej.
Du kunne jo overveje at støbe en i beton. Der har været flere indlæg om dette tidligere. Det er lidt tungt arbejde, men den kan i hvertfald holde til det udendørs brug.
-Granit-

Eller gamle planker, drivtømmer, gulvbrædder m.v. m. glasplade på toppen.
Glaspladerne får man efterhånden, "smidt i nakken" på div. markeder & auktioner.

Det var bare et par forslag, som du jo skrive at du stadig er åben for.

Retro04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Annonce
Jeg har lavet en udendørs bordplade i mit sommerhus. Den er lavet af høvlede trykimprægnerede brædder ca 5 cm brede. Jeg ar afrundet kanterne og lavet afstand imellem ca 0,5 cm. Brædderne er skruet på 3 lægtestykker. Bordplade er malet i samme farve som huset og er opsat med solide hængsler til væggen så den kan slåes ned i vinterperioden. Når den er oppe holdes den af en galvaniseret kæde i hver ende som er fastgjort til huset med øskner og til bordpladen med kroge så den kan hægtes af og på.
Bordplade har nu holdt i 5 år. Når den er slået ned ses den næsten ikke når den er malet i husets farve.

Mvh
GUG
Jeg er ikke så meget for det med trykimp træ, da det skal kunne bruges til madvarer..
Betonpladen har jeg tænkt meget på før, men ikke kommet videre (og så beklæde den med klinker..)
En almindelig stavlimet plade vil slå sig helt vildt - og på sigt gå fra hinanden.

Ville prøve noget almindelig fyr eller lærk, f.x. terrassebrædder og montere disse med 10 mm mellemrum, så det kan arbejde (og man samtidig kan gøre rent mellem sprækkerne). Mht. trykimprægneret.... du smider vel ikke maden direkte på bordet? - og i givet fald er det nok mere bakterierne, du skal være bange for ;-)

Alternativt kunne få en smed til at bukke en rustfri plade - har jeg brugt i andre sammenhænge - det er hurtigt og billigt!!!

Mvh.

Jan R.
jeg ville bruge en stenplade da denne kan bruges såvel udendørs som indendørs. det vil ikke slå sig hverken pga regn , frost eller sol. hvis du ikke kan skaffe en bred plade kan du altid finde 2 smale plader og sætte dem sammen.
Dem kan man købe i alle bygge markeder , det enesste du skal være opmærksom på er om det er en slags sten der kan klare frosten. som regel er de markeret med en ikon der ligner snefnug. til benet vil jeg bruge en aflagt stol/bord helst af metal. eller er det en smal sag for en LSD , ik?
venligst Bahman

p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også