pudsning af hus

hej alle
jeg skal til og pudse mit hus her til foråret, så ville lige høre om der er nogle der har nogle gode erfaringer til hvad for noget materiale jeg skal bruge til at pudse væggene op i?

Michael Hovgaard
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En blanding af strandsand købt til formålet, byggemarkederne kan levere det i big bags eller man kan afhente det forskellige steder direkte på trailer ;-)

Der går jo noget til

cement og vand, så er du kørende

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Hej Hovgaard

Det er korrekt hvad "zz24hours" siger, og da jeg selv har brugt samme fremgangsmåde, så kan jeg komme med et par gode råd. Hvis jeg skulle gøre noget anderledes i dag ville jeg vælge at bruge indfarvet vandskuringsmørtel f.eks. fra Skalflex. På den måde får du en god bund, som er let at holde pæn og friske op med Skalcem.

Som du kan se i mit profilbillede, så valgte jeg den mere traditionelle løsning, og det ærgrer mig i dag.
Det hedder nu standmørtel smile - standsand kan man skam også købe men det vil du ikke pudse op med...

At bruge vandskuringsmørtel er jo en helt anden teknik og et helt andet resultat som ikke umiddelbart kan sammenlignes - det kommer helt an på smag og hus og underlag hvad man skal vælge....

og det er da i øvrigt ca. lige så let at friske en pudset mur op som en vandskured en og Skalcem kan da også bruges på en pudset mur..... confused
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis