Omvendt gas håndtag

Jeg har købt en havetraktor, som de fleste nok snart ved her inde, da den driller mig lidt..confused nu har jeg endeligt fået den til at starte og køre hvergang, men den larmer lidt meget, så går stadig og nusser lidt med den.

Det næste problem er så, at jo mere gas jeg giver den jo langsommer køre motoren, og fuld gas så går den ud.. men når den får mindst gas, så køre den hurtigst..! jeg har IKKE vendt noget på hovedet, alt er som det skal være..!

Er der en bestemt skrue man skal stille på.. og hvordan ved man hvornår den står som den skal.. der et to skruer.. en under og en over karburatoren, og begge kan få den til at bromme mere og mindre..! men hvor skal gas/choker pinden stå når jeg justere den..??

hu ha, sikke en masse jeg fik skrevet.. håber i har tid nok..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Lopus

Jeg har købt en havetraktor, som de fleste nok snart ved her inde, da den driller mig lidt..confused nu har jeg endeligt fået den til at starte og køre hvergang, men den larmer lidt meget, så går stadig og nusser lidt med den.

Det næste problem er så, at jo mere gas jeg giver den jo langsommer køre motoren, og fuld gas så går den ud.. men når den får mindst gas, så køre den hurtigst..! jeg har IKKE vendt noget på hovedet, alt er som det skal være..!

Er der en bestemt skrue man skal stille på.. og hvordan ved man hvornår den står som den skal.. der et to skruer.. en under og en over karburatoren, og begge kan få den til at bromme mere og mindre..! men hvor skal gas/choker pinden stå når jeg justere den..??

hu ha, sikke en masse jeg fik skrevet.. håber i har tid nok..

lyder spøjst!

lige på stående fod ka jeg ikke tyde hele problemet, men på min traktor, er det choker når gashåndtag er skubbet helt frem, og efter maskinen er startet skal den lige ha et lille ryk tilbage, da den ellers går ujævnt og dør til sidst(drukner)

og så vidt jeg husker er dine 2 skruer tomgang jurstering og luftblanding.
indstilling af disse kræver en masse tålmodighed mener jeg at kunne huske ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hejsa..
sæt gashåndtaget over på den anden side at "styret" ;-)
Mvh jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis