Tv- skrive-bord i leca og træ.

Hejsa.

Lægger lige ud med at sige at jeg er nybegynder indenfor gør-det selv genren.
Jeg har i længere tid gået og drømt om at lave et tvbord af lecablokke og træ, altså lecablokke som "ben" og og træ planker som bordplade.
Og nu er mine skitser endelig ved at være endt der hvor de skal, og så har jeg et par spørgsmål.

1) Kan man save i lecablokke, hvis ja, med hvilken sav?
2) hvis man skal bore skruer i lecaen, skal der så nogle specielle skruer til, forboring og ravpluks etc.?

på forhånd tak!smile
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan save i Leca blokke, og du kan købe sådan en speciel håndsav lige netop til det. Meeeen hvis det kun drejer sig om at lave et bord, er det nok noget af en investering at købe sådan en sav. brug da en gammel fucksvans. Du kan også skære i Leca med en vinkelsliber og en klinge beregnet til Leca.
Men er du nu sikker på at det er Leca du mener, for så skal du være klar over at det efterhånden bliver grimt af støv der sætter sig imellem kernerne ( Brændt Moler)

V.h. Håndværkeren
Hej håndværker!

Tak for hjælpen. tror nu nok jeg vil forsøge med leca alligevel. Det har sin charme. Men hvis jeg nu skulle få lyst, hvad ville så være bedst at overfladebehandle med? Skal den have en gang voks, som man gør med betonborde, eller findes der en lak som spry, som man med større sansynlighed kan få ind i alle huller og sprækker?
Jeg ville nok selv bruge en mat klar lak på spray, på den anden side vil de jo netop få en form for "patina" ved at støvet ville sætte sig dybt i sprækkerne.
Problemet med den grove overflade, er at du ikke kan tørre dem af, da nogle fibre af kludene du bruger altid vil sidde i overfladen og gøre den grim. Men du kan jo støvsuge dem med et mundstykke med børster på.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis